۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84866974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نفت: امنیت انرژی کشور با سرمایه و توان داخلی تامین شد

اهواز - ایرنا - وزیر نفت با اشاره به تعریف طرح‌های کلیدی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف وزارت نفت گفت: امنیت انرژی کشور با سرمایه و توان داخلی تامین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اوجی روز جمعه در دیدار مردمی در اهواز افزود: در سال های آخر دولت قبل به واسطه اینکه منتظر مذاکرات بودند سرمایه گذاری خاصی در حوزه نفت و گاز انجام نشد.

وی ادامه داد: اگر امروز چالش‌هایی در بحث کمبود گاز در زمستان داریم به لحاظ این است که سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز انجام نشده است.

اوجی گفت: منتظر سرمایه گذاران خارجی باقی نمانده و از ظرفیت های مالی کشور و هلدینگ های اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت و گاز استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی، سرمایه بانک‌ها و هولدینگ‌های اقتصادی در یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تفاهم نامه و قرارداد در بخش تامین امنیت انرژی کشور منعقد شده است.

وزیر نفت گفت: امروز مصرف و تولید بنزین در کشور تقریبا برابر شده زیرا در دولت گذشته اقداماتی در بحث افزایش تولید و سرمایه گذاری در این حوزه در کشور انجام نشده است.

وی افزود: در آغاز دولت صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی در پایین ترین سطح خود بود اما با همت و اراده جدی بازارهای جدید را شناسایی کردیم و با شناسایی ظرفیت های جدید توانستیم درآمدزایی خوبی برای دولت داشته باشیم.

اوجی با بیان اینکه دولت در سفرهای استانی چالش ها و مشکلات مردم را از نزدیک لمس و برای آنها برنامه ریزی می کند، گفت: دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه کاره به استان های مختلف اختصاص داده است.

وی افزود: از این اعتبارات سهم وزارت نفت  بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان از آن برای بخش مسئولیت های اجتماعی هزینه خواهدشد.

وزیر نفت با بیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبارات طرح‌های مسئولیت های اجتماعی نفت در خوزستان است، تصریح کرد: بیش از هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی نفت در خوزستان درحال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های توانمند دانش بنیان خوبی در خوزستان وجود دارد، افزود: از ۱۵۵ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نفت و گاز در کشور، ۱۵۰ شرکت فعالیت خود را با وزارت نفت آغاز کرده اند و امیدواریم سطح این فعالیت ها را در راستای منویان مقام معظم رهبری ارتقا یابد.

اوجی بیان کرد: رئیس جمهور دغدغه معیشت مردم را دارد و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده این روزهای سخت را پشت سربگذاریم.

وی افزود: سال گذشته ۳۵ هزار نیروی ایثارگر را در وزارت نیرو تبدیل وضعیت و ۹۸ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را جذب کردیم.

به گزارش ایرنا جواد اوجی وزیر نفت به مناسبت هفته دولت صبح جمعه از طریق فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز وارد این شهر شد و مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha