سپری شدن هفته ای پربار با ۳۰۰ پروژه توسعه بخش در البرز

کرج - ایرنا - البرز هفته ای پرکار و با دستاورد های فراوان پشت سرگذاشت ، هفته ای که نزدیک به ۳۰۰ پروژه عمرانی ، تولیدی ، فرهنگی و خدماتی در آن به بار نشست و این پروژه ها یکی پس از دیگری در خدمت به مردم به کار گرفته می شوند.

هفته گذشته (بیست و نهم مرداد تا چهارم شهریورماه  ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در سیاسی در استان البرز ثبت شد.

با توجه به اینکه در هفته ای که پشت سر گذاشته ایم با شروع هفته دولت همراه بود، بررسی عملکرد دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته و اقداماتی که دولت مردمی در راستای بهبود وضعیت معیشت و توسعه همه جانبه کشور انجام داده بود به عنوان مهم ترین برنامه های خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز قرار گرفت.

حضور فرمانداران تمام شهرستان های استان در  خبرگزاری رسمی نظام از جمله اقداماتی بود که تلاش تا گزارشی از فعالیت هایی که در شهرستان های البرز در مدت یکسال فعالیت دولت عدالت محور آیت الله رییسی انجام شد توسط فرمانداران اطلاع رسانی شود.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

داوود جعفری فرماندار سهرستان تازه تاسیس چهار باغ با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به تشریح برخی اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان پرداخت و افزود: در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب و سیاست های دولت مردمی سیزدهم در شهرستان چهارباغ طرح میدانی و بازدید از مناطق مختلف در دستور کار قرار گرفت.

وی افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات شهرستان چهارباغ را رویکرد ویژه ای از سوی دولت سیزدهم در خدمات دهی بهتر به شهرستان های تازه تاسیس خواند و افزود: با افزایش اعتبارات تملک دارایی درصدد هستیم تا طرح های توسعه ای هرچه بیشتری را در حوزه شهری و روستایی این شهرستان به اجرا درآوریم.

 "محمدرضا البرزی"  فرماندار ساوجبلاغ ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: یک هزار و ۲۶۶ واحد مسکونی که از سالهای گذشته نیمه تمام باقی مانده بود در هفته دولت تحویل سرپرستان خانوار و متقاضیان در شهر مهستان (شهر جدید هشتگرد) می شود.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

وی اضافه کرد: این واحدهای مسکونی در شهر جدید مهستان با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آماده تحویل شده که بخشی از خدمات کارگزاران دولت در شهرستان ساوجبلاغ است.

حسین بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد از دیگر فرماندارانی بود که با حضور در خبرگزاری نسبت به عملکرد یک ساله دولت مردمی در این شهرستان پرداخت.

وی تلاش برای رفع محرومیت در بخش آبی را از مهم ترین برنامه های دولت در این شهرستان عنوان و در این رابطه بیان داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افزود: در مجموع برای هفته دولت ۳۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۳۱ میلیارد تومان آماده بهره برداری است که بیشتر این طرح ها در بخش بهسازی شبکه های آب روستایی و شهری هستند .

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

بغدادی اضافه کرد: عمده پروژه های قابل افتتاح در این شهرستان برای هفته دولت در بخش آب بوده و در تلاش برای رفع محدودیت های آبی هستیم .

همچنین بهره برداری از پروژه های هفته دولت در شهرستان های استان البرز با حضور مجتبی عبداللهی استاندار از دیگر برنامه های هفته دولت در این استان بود.

۲۳ پروژه عمرانی وتولیدی در فردیس به بار نشست

۲۳ پروژه عمرانی عمرانی ، تولیدی ، فرهنگی ، آموزشی و ورزشی در شهرستان فردیس مورد بهره برداری قرار گرفت که برای اجرای این پروژه ها ۱۱۵میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی هزینه شده است.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

۴۹ طرح عمرانی و خدماتی در ساوجبلاغ بهره برداری شد

شهرستان ساوجبلاغ از دیگر استان های البرز بود که به مناسبت هفته دولت شاهد به بهره برداری رسیدن پروژه هایی در آن بودیم که به همین مناسب ۴۹ طرح عمرانی و خدماتی در آن اجرایی شد.

برای اجرای این پروژه ها،۸۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که برای ۴۹۸ نفر ایجاد اشتغال خواهند نمود و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

این در حالی است که عبداللهی استاندار البرز در حاشیه راه اندازی این پروژه ها با اشاره به سفر فروردین ماه امسال رییس جمهور به البرز گفت: در این سفر پر برکت اعتبارات ارزشمندی برای ارتقا زیرساخت های استان در حوزه های مختلف تخصیص یافته است.

قطار کارآفرینی البرز شتاب گرفت/ اشتغال ۲۰ هزار نفر ظرف ۵ ماه

از دیگر فعالیت های صورت گرفته دولت سیزدهم در البرز می توان به افزایش اشتغال زایی در این استان اشاره کرد که در همین رابطه عبدالله دارایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز نیز  با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز ضمن تشریح اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم، ظرف پنج ماهه امسال با جذب ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات علاوه بر صدور ۱۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی برای ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی مستند ایجاد شده است.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

۱۱۱ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به ورزش البرز اختصاص یافت

مجتبی عبداللهی  راستاندار در دیدار با "علیرضا دبیر" رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم توجه ویژه ملی را به کمبود سرانه های ورزشی جلب کنیم گفت: بر این اساس در سفر استانی رییس جمهور به استان ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش تخصیص یافت.

جان دوباره واحدهای راکد و نیمه فعال/پویایی اشتغال ارمغان دولت برای البرز

«رامین ربیعی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم حدود ۳۲۶ واحد تولیدی در این استان بنا به دلایل متعددی از روند فعالیت خارج که این موضوع سبب بیکار شدن بخش زیادی از نیروی فعال منطقه شده بود.

وی با بیان اینکه فعالسازی واحدهای راکد در اولویت ویژه دولت، وزارت صنعت ، معدن وتجارت  است، افزود: در طول یک سال اخیر  با همراهی تمام دستگاه‌های مسوول در استان و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۱۳۹ واحد تولیدی مجددا فعال‌شده و به چرخه تولید باز گذشته است.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

وی اضافه کرد: این واحدهای صنعتی که پیش از این راکد و نیمه فعال بودند با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال، زمینه اشتغال‌زایی دوباره برای بیش از چهار هزار نفر را فراهم کرده اند.

البرز در یک قدمی سبزینگی با عزم جهادی شرکت گاز 

دولت سیزدهم در همان ابتدای آغاز کار خود ، گازرسانی به مناطق محروم استان را در دستور کار قرار داده و امکانات را برای تحقق این بسیج کرده است . از مجموع ۱۷ شهر و حدود ۳۰۰ روستای البرز اینک تنها یک شهر (شهر کوچک آسارا ) و حدود ۱۳۰ روستا باقی مانده تا جشن سبزینگی گاز در این استان برگزار شود.
طبق آمار ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند و شهر کوهستانی طالقان از جمله مناطقی است که ۲ سال پیش شعله گاز در این منطقه روشن شد و روشنایی آن حتی به تعداد زیادی از روستاهای اطراف رسید.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

قرارگاه ساماندهی اراضی البرز/ اقدام جهادی دولت برای قطع دست چپاولگران

 البرز به عنوان کوچکترین استان کشور با داشتن اراضی بکر و خوش آب و هوا از دیرباز مورد طمع سودجویان و ویلانشینان قرار گرفته که دولت سیزدهم در اقدامی جهادی قرارگاه ساماندهی اراضی کشاورزی را راه اندازی کرد تا ضمن دست چپاولگران زمین خوار، اراضی مستعد کشاورزی را از تغییر کاربری توسط سودجویان نجات دهد.

به جز دستاوردهای دولت در بخش اقتصادی که در این گزارش تا حدودی به آن پرداخته شده فعالیت و حمایت های دولت مردمی سیزدهم در بخش فرهنگ را نیز نباید نادیده گرفت حمایت هایی که موجب شده تا امروز در استانی مانند البرز شاهد پویایی و تحرک هنرمندان در بخش هایی از جمله فیلم سازی باشیم.

در همین رابطه محمد حسین عابدی مدیر انجمن سینمای جوان البرز در گفت وگو با ایرنا عنوان کرده بود که برنامه های متعددی در حوزه فیلم داریم  و  تاپایان سال جاری  حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار با هدف حمایت از فیلم سازان این استان در نظر گرفته شده که این میزان اعتبار نسبت به سالهای قبل رشدی بیش از ۲ برابری دارد.

 وی اضافه کرد: با تدبیر صورت گرفته از سوی دولت به خصوص در سال جاری شاهد این هستیم که اعتبارات خوبی برای حمایت از فیلم سازان البرزی در نظر گرفته شده که به زودی به فیلم های منتخب تزریق می شود.

مطالبی که در بالا مطرح شد به عنوان بخش کوچکی از اقدامات دولت سیزدهم بود که در هفته ای که گذشت توسط مسوولان استان البرز بیان شد و با توجه به اینکه در هفته پیش روی نیز شاهد برنامه های بیشتری در این زمینه خواهیم بود مابقی مطالب در هفته آینده به رشته تحریر درخواهد آمد.

در این قسمت از گزارش به بیان دیگر عناوین خبری البرز در هفته ای که گذشت می پردازیم از جمله برگزاری رقابت های جام جهانی اسکی روی چمن به میزبانی پیست بین المللی دیزین که اختتامیه این دوره از رقابت ها با حضور سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

وی در بخشی از سخنان خود در حاشیه برگزاری این رقابت ها بیان اینکه به مسایل فنی فدراسیون ها ورود نمی کنیم گفت: هر آنچه که فدراسیون ها نیاز داشته باشند ما در خدمت آنها هستیم و حتی اگر نیاز به اعزام ورزشکاران برای تماشای مسابقات داشته باشند  بدون اینکه شرکت بکنند، ما حرفی نداریم و مخالفتی نمی شود .

امید به تکمیل قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال تا بهار 

پرویز فتاح  رییس بنیاد مستضعفان کشور  در نشست بررسی فرصت های همکاری و تعامل بنیاد مستضعفان کشور با اهداف توسعه ای و ارتقای زیرساخت های استان البرز با اشاره به مشکلات ترافیکی استان البرز اعلام کرد: کارگاه اجرایی در قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال بسیار فعال بوده و کار به خوبی پیش می شود که امیدواریم تا بهار ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک برود.

ساعت کار ادارات البرز تغییر می کند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز از بازگشت ساعت کاری ادارات استان به روال عادی از روز شنبه پنجم شهریور ماه خبر داد.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

کاوه حداد پور  افزود:  بر اساس مصوبه هیات وزیران، به‌منظور پایداری شبکه برق کشور در ایام گرم سال از ۲۱ خرداد لغایت سوم شهریور ساعات کار ادارات از هفت  صبح لغایت ۱۳:۳۰ تعیین‌شده بود.

در حوزه اخبار انتظامی نیز خبر قتلی هولناک زن توسط همسرش در فردیس را می توان یکی از اخبار مهم در حوزه حوادث عنوان کرد.

بر همین اساس مردی که همسرش را به قتل رسانده و سپس جسدش را سوزانده بود در شهرستان فردیس این استان دستگیر شد.

حضور معاون حقوقی رییس جمهور به عنوان سخنران پیش از خطبه در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج را از دیگر عناوین مهم خبری البرز در هفته ای که گذشت می توان عنوان کرد.

 محمد دهقان با اشاره به اهداف دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم گفت:  اصلی ترین دغدغه دولت سیزدهم حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت زندگی آنان است.

سپری شدن هفته ای  پرجنب وجوش با دستاوردهای فراوان در البرز

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم در یک سال گذشته نشان داده که به شعار انتخاباتی خود مبنی بر « مردمی بودن» عمل کرده است.

و طبق روال هر هفنه برگزاری خطبه های نماز جمعه به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج از دیگر اخبار مهم هفته ای که گذشت این استان می باشد.

وی در بخشی از خطبه های خود با بیان اینکه اقدامات موثر و امیدآفرین را ازسوی دولت سیزدهم شاهد هستیم که جای تشکر دارد ، گفت: با توجه به اینکه نظام اسلامی نظام مردم سالاری دینی است تمام تلاش ها باید به سمت جلب رضایتمندی و اعتماد مردم باشد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha