روند اقتصادی رو به جلو/ روزهای خوشی در انتظار کشور است

بندرعباس - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزهای خوشی با اقدامات مختلف دولت در بُعد داخلی و خارجی در انتظار کشور است.

علی سلاجقه پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: در مرداد ماه تورم ماهانه و نقطه‌ای و سالانه از سال قبل بهتر است و بانک جهانی اعلام کرد؛ سال ۲۰۲۲ روند رشد اقتصادی ایران رو به جلو است.

وی با بیان اینکه برای رساندن سلام ریاست جمهوری به مردم هرمزگان به این استان آمده است، ادامه داد: این دولت به پشتیبانی مردم، بدون شعارهای مردم فریب در کنار شما است، در ۳۱ سفر استانی که قبل از به یک‌سالگی رسیدن دولت انجام شد مبنای همه مصوبه ها اتمام طرح‌های نیمه تمام بوده است.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش خود را برای حل مشکل می‌کنیم، دولت گزافه گویی و اغراق نمی‌کند بلکه در عرصه عمل خدمت به مردم را ثابت می‌کند.

معاون رییس جمهور یادآور شد:‌ کشور در بعد داخلی و خارجی دستاوردهای ارزنده‌ای داشته که با پشتیبانی مردم و رهبری بدست آمده است.

سلاجقه با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انقلاب بزرگی بود که در کشور رخ داد، اشاره کرد: از کشورهای دیگر می‌آیند و می‌گویند ارز چند نرخی داشته و جرات دست زدن به آن را نداریم.

وی گفت: این اتفاق بزرگ در ابتدای دولت رخ داد و با آگاهی مردم و پشتیبانی مردم از بروز اتفاقات ناگواری که خناسان دنبال آن بودند جلوگیری شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: دستاوردهای دیپلماسی سیاست خارجی بدست آمده است و دولت به تحریم‌ها نگاه نکرد و اقتصاد کشور به مذاکره های هسته ای گره نخورده است.

وی اضافه کرد: طوری با دشمن معامله کرده بودیم که همه راه های دور زدن تحریم‌ها بسته شده بود اما امروز وضعیت خوبی داریم، ارز آوری رخ می‌دهد و این سوال مطرح است که چرا سفره مردم از لحاظ اقتصادی باز نمی‌شود، کاش وضعیتی که دولت ها تحویل می‌دهند به صورت شفاف برای مردم توضیح داده می‌شد تا قضاوت کنند چه کسی خادم و چه کسی خائن است، ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان سر رسید اوراق سال های گذشته و چند صد هزار میلیارد تومان کسری یا بدهی‌های از قبل مانده پرداخت می‌شود.

سلاجقه بیان کرد: بعد از انقلاب هیچگاه نبوده که بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق کارمندان دولت پرداخت شده باشد اما اکنون بدون استقراض پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها