وزیر صمت: ثبات اقتصادی و حمایت از مصرف‌کنندگان مهمترین رویکرد است

گناباد-ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین رویکرد این وزارتخانه افزایش ثبات اقتصادی در بخش تولید و خدمات و همچنین حمایت از مصرف‌کنندگان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در آیین افتتاح طرحهای صنعتی و کشاورزی گناباد با اشاره به اینکه مسایل بانکی بسیار مزمن و پیچیده شده است و برای رفع آن باید چند اقدام ابتکاری و مهم انجام شود، افزود: ۳۰ درصد تسهیلات بانکی مربوط به بخش صنعت و معدن و تجارت است و باید با همکاری و هم افزایی بین بخشی دست اندرکاران ذیربط و افزایش نظارتهای میدانی به گونه ای عمل کرد که این تسهیلات در مسیر خود هزینه شوند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از انحراف در هزینه کرد منابع بانکی این بخش تسهیلات واحدهای تولیدی را  مستقیم به حساب فروشندگان تجهیزات مورد نیاز واریز می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای این رویکرد که از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است علاوه بر جلوگیری و کاهش انحراف در منابع بانکی بستری فراهم می کند که این منابع بیشتر در مسیر تولید هزینه شوند.

فاطمی امین اظهار داشت: حمایت از زنجیره تولید و مصرف کنندگان و خریداران کالاها از طریق پرداخت تسهیلات رویکرد مهم این وزارت خانه است، تسهیلات و منابع بانکی بخش صنعت و معدن برای افزایش اثر گذاری باید تا حد امکان از آخر زنجیره تولید پرداخت شود.

 وی اضافه کرد: برای اصلاح مشکل تامین مالی واحدهای تولیدی حمایت از زنجیره تولید مورد توجه خاص قرار دارد، در این روش به جای حمایت از یک واحد تولیدی خاص، کل زنجیره تولید تأمین مالی خواهد شد و  در روش مذکور تسهیلات بخش تولید بر مبنای صورتحساب به حساب فروشنده واریز می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصلاح ارز ترجیحی به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در اجرا با یک سری چالشها و مشکلاتی مواجه است، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن نتایج این طرح در جامعه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان گناباد از پتانسیلهای بسیار خوبی در زمینه های صنعتی و معدنی برخوردار است و وجود ذخائر معدنی شاخص از نقاط قوت این منطقه به شمار می رود.

فرماندار گناباد هم گفت: با توجه به ۲۰ سال معضل خشکسالی تعداد زیادی از جوانان و فعالان اقتصادی این شهرستان به سمت فعالیتهای صنعتی و معدن و تولید سوق یافتند.

رضا نصیری با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی و صنعتی و معدنی گناباد از وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم خواست که با نگاه رویکرد جهادی به عنوان خصوصیت مهم این دولت برای  بهره گیری بیشتر از پتانسیلهای موجود در این منطقه نگاه ویژه ای داشته باشند.

 ضرورت فرآوری مواد معدنی در گناباد و بجستان 

رییس مجمع نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ظرفیتهای شاخص و غنی معدنی شهرستانهای گناباد و بجستان خواستار حمایت وزارت صمت از فرآوری مواد معدنی در این منطقه شد

محمد صفایی دلویی گفت: در صورت حمایت و همکاری وزارت صمت در تامین ۱۰ میلیون تن سنگ آهن بنیاد مستضعفان آمادگی سرمایه گذاری در این منطقه را دارد.

همزمان با سومین روز از هفته دولت پنج طرح صنعتی و کشاورزی طی مراسمی با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه در شهرستان گناباد به بهره‌برداری رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه سفر به گناباد از واحد صنعتی تولیدی چینی تقدیس و طرح توسعه واحد تولیدی دیرگداز گناباد و ناحیه صنعتی کاخک از توابع این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

پیگیری جهت تخصیص زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه از قبیل آب، برق، گاز، جلب موافقت و حمایت وزارت صمت از پروژه های بزرگ منطقه و رایزنی برای تخصیص تسهیلات به این پروژه ها و همچنین پیگیری تخصیص معادن مورد نیاز به واحدهای فراوری مواد معدنی از دیگر اهداف سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود.

یادآور می شود: وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر جمعه با سفر به بجستان ضمن بازدید از معادن طلا و پلی متال و تعدادی از واحدهای صنعتی این شهرستان در جلسه با کارآفرینان صنعت و معدن بجستان حضور می یابد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار می گیرد.

شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha