۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84866661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رییس جمهور: طرح مشاوره رایگان برای کاهش طلاق زوجین در کشور اجرایی می شود

ایلام - ایرنا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح مشاوره رایگان چهار ساله برای زوجین با هدف جلوگیری از رشد طلاق در هیات دولت تصویب شده که اولویت این طرح برای استان های با جمعیت بالا و ازدیاد طلاق است و ایلام با وجود جمعیت پایین آن باید در این طرح ویژه دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز جمعه در نشست فعالان حوزه زنان استان ایلام اظهار داشت: برای رفع نیاز استان ایلام در مورد پزشکان متخصص ناباروری، با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایزنی لازم برای تامین این نیروها انجام خواهد گرفت.

وی به صندوق ضمانت زنان بدسرپرست و بی سرپرست اشاره و اضافه کرد: این صندوق با همکاری وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مشکل ضامن زنان برای اخذ تسهیلات را مرتفع می کند و اعتبارات این صندوق نیز تامین شده است. 

معاون رئیس جمهور یادآور شد: مشاوره های امور خانواده در دولت قبل جنبه تشریفاتی داشتند اما در دولت سیزدهم مشاوره های دستگاه ها دارای چارت های اداری پست مشخص و معتبر دارند و امکان اعمال نظر و حضور در جلسات را دارند تا برای بهره گیری از ظرفیت های راکد خانم ها ورود کنند.

خزعلی تاکید کرد: باید دستگاه ها هر سه ماه یکبار گزارشی از وضعیت کار و بیکاری بانوان را ارائه دهند و دورکاری و کسر ساعت کار بانوان دارای فرزند کوچک تا ۶ سال اعمال شود.

وی افزود: برای حمایت از کسب و کارهای بانوان در حوزه های مختلف از جمله مشاغل روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، کشاورزی، تعاونی ها و مشاغل خرد بانوان تسهیلات و مشوق های کارافرینی و اشتغال زایی داده می شود. 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به همایش بزرگ اربعین اشاره کرد و خواستار ایجاد تجهیزات و امکانات ویژه بانوان در ایام اربعین ایجاد شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: عدم استفاده از توانمندی و پتانسیل های بانوان به طور قطع در آینده جامعه را به چالش جدی خواهد کشید.

سارا فلاحی یادآور شد: چله دوم انقلاب باید چله تاثیرگذاری زنان باشد و باید در سطح کلان بانوان فقط در تریبون ها مورد نوازش کلمات گفتاری قرار نگیرند بلکه عملیاتی و اجرایی از ظرفیت زنان در جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: زنان استان ایلام در دوران دفاع مقدس، زمان سازندگی و بعد از جنگ و امروز که کشور در حساس ترین شرایط تاریخ انقلاب قرار دارد،  همواره نقش آفرین بوده اند.

 فلاحی یادآور شد: فضاهای گشوده شده بر روی زنان، متناسب با پتانسیل آنها نیست در حالی که باید از توانمندی های زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی بیشتر استفاده شود. 

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فضای رفاهی و ورزشی برای زنان به واسطه نبود اعتبارات بسیار کم است و پارک، مجتمع های بزرگ ورزشی، باشگاه های اختصاصی ویژه بانوان وجود ندارد.

وی به حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان اشاره کرد و گفت: برای آسیب‌های اجتماعی انتظار می رود که بودجه هایی متناسب با این آسیب ها در نظر گرفته شود و در سفر رییس جمهوری به ایلام زنان به لحاظ اختصاص دادن اعتبار حذف شدند و ما مصوبه ای برای زنان نداشتیم که این امیدواریم این خلا را پر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha