۱۷ درصد اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر رییس جمهور و اعضا هیات دولت در خردادماه امسال و تصویب طرحها و اعتبارات مهم برای استان گفت: تاکنون ۱۷ درصد اعتبارات سفر رییس‌جمهور به این استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز جمعه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت سال‌جاری شهرستان شهرکرد تاکید کرد: شهیدان رجایی و باهنر فرصت کوتاهی برای خدمت داشتند اما الگوی واقعی مدیریت جهادی و خدمات ماندگار بودند.

وی افزود: مردم امروز شاهد هستند که مسوولان کشوری از رییس‌جمهور تا پایین‌ترین رده‌های مدیریتی برای ارائه خدمت در تلاش هستند و خود را وقف مردم کرده‌اند.

حیدری به مشکلات اخیر تامین آب آشامیدنی شهرکرد اشاره و تصریح کرد: مسوولان در فرصتی کم با مدیریت جهادی، کار میان‌بُر و با سرعت زیاد انجام دادند و توانستند فعالیت ۶ ماهه را در ۶ روز به سرانجام برسانند.

وی یادآور شد: مردم در این حادثه صبورانه مقاومت و ایستادگی کردند که انرژی مثبتی به مسوولان برای ارائه خدمت به مردم داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از زحمات کشاورزان به‌منظور اجازه برداشت از چاه‌های آب در زمان فصل کشت اظهار داشت: این مهم در سرعت‌بخشی به روند رفع مشکل تامین آب آشامیدنی شهرکرد نقش داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در یک سال گذشته گفت: دولت برای مهار ویروس کرونا و کاهش فوتی‌های ناشی از آن، تجارت خارجی، عضویت در سازمان‌های مهم مانند شانگهای، محرومیت‌زدایی، نگاه عادلانه، رفع شکلات، فسادستیزی و اجرای عدالت تلاش‌های شبانه‌روزی فراوانی انجام داد.

حیدری تاکید کرد: بهره‌برداری از ۳۱۴ طرح با ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ۹۱ طرح جدید با سه هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری است.

وی گفت: در یک‌سال اخیر از برگشت اعتبارات مختلف چهارمحال و بختیاری جلوگیری و نسبت به جذب تمامی منابع اقدام و برای افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۱ اقدام شد.

حیدری تاکید کرد: با تلاش‌های انجام شده ۱۰ هزار میلیارد ریال از سهم ۲۵ هزار میلیارد ریالی چهارمحال و بختیاری برای پرداخت مالیات در سال‌جاری کاهش یافت.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از محرومیت تاریخی، نرخ بالای بیکاری و مهاجرت‌های بی‌رویه رنج می‌برد که برای رفع این مشکلات ۲۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان در سفر رییس‌جمهور به بام ایران مصوب شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به وارد کردن ۶ هزار میلیارد ریال تجهیزات به استان برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرکرد در بحران اخیر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه کدورت چشمه کوهرنگ رفع شده و هم‌اکنون از این چشمه برای تامین آب آشامیدنی مرکز استان بهره‌گیری می‌شود.

وی یادآور شد: به‌زودی سراسر چهارمحال و بختیاری به یک کارگاه بزرگ سازندگی و عمران تبدیل خواهد شد.

حیدری تامین آب پایدار در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری را از اولویت‌های اصلی مسوولان دانست و اظهار داشت: برای اجرای این طرح سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس‌جمهور به استان اختصاص یافت.

وی گفت: توجه به طرح‌های دانش‌بنیان در تسریع روند توسعه پایدار و همه‌جانبه نقش دارد که باید به اسم مهم توجه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه‌های آبیاری نوین، توسعه گلخانه‌ها و اصلاح الگوی کشت را ضروری اعلام و تاکید کرد: در مرحله نخست افزایش سطح گلخانه‌های استان از ۳۰ به ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

حیدری افزود: تلاش می‌شود مدیران مردمی، فسادستیز و پاک‌دست در چهارمحال و بختیاری برای خدمات به مردم انتخاب شوند.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری بهره‌برداری از ۳۱۴ طرح با ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال اعتبار و ۶۷۶ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در حوزه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساخت، صنعتی، فرهنگی، فضای اداری، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

در این هفته عملیات اجرایی ۹۱ طرح جدید در چهارمحال و بختیاری با سه هزار و ۳۱۹ میلیارد و هفت میلیون ریال اعتبار و ۷۶۸ نفر استغال‌زایی مستقیم در حوزه‌های آموزشی، دامپروری، زیرساخت، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha