وجود اراده قوی بین نمایندگان و شخص استاندار برای توسعه و پیشرفت گلستان/ کلنگ‌زنی خانه کبدی

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: وحدت، انسجام، تلاش و پیگیری در مسیر رشد و توسعه این استان از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و هفت نماینده به علاوه استاندار (۱+۷) اراده قوی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت گلستان دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از ورزشکاران، پیشکسوتان و حامیان کبدی این استان به مناسبت دوم شهریور روز ملی کبدی در سالن همایش‌های پردیس امام خمینی (ره) گرگان اظهارداشت: این تلاش‌ها، همت‌ها و پیگیری‌ها برای استفاده از فرصت‌ها برای رسیدن به هدف در نظر گرفته شده است که هر روز شاهد برکات زیادی در استان هستیم.

وی تاکید کرد: گلستان بهترین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در تراز سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد که به جرات می‌توان اذعان داشت این هفت نماینده در بسیاری از موارد دلسوزتر و جلوتر از مدیران اجرایی هستند و پیگیری‌های آنان برای بودجه، اعتبارات، طرح‌ها، پروژه‌ها و مصوبات دستگاه‌ها جلوتر از پیگیری‌های مدیران آن دستگاه برای این موارد است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برای برخی افراد شکستن بن‌بست‌های طرح‌ها و پروژه‌هایی که سبب رشد و توسعه استان می‌شد، دور از ذهن بود و حال که این کار انجام شده، اراده‌ای بین این افراد به وجود آمده که این اتحاد و وحدت ۱+۷ را به شکاف تبدیل کنند، اما این گروه هشت نفره به همراه سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف استان که دارای روحیه ارزشی و جهادی هستند، گام‌های موثر و بلندی برای رسیدن استان به پیشرفت و آبادانی خواهند برداشت.

وجود اراده قوی بین نمایندگان و شخص استاندار برای توسعه و پیشرفت گلستان/ کلنگ‌زنی خانه کبدی

زنگانه خاطرنشان کرد: یکی از همین گام‌ها در مسیر توسعه، کلنگ‌زنی خانه کبدی این استان است که در هفته دولت امسال در روستای «محمدآباد» گرگان انجام خواهد شد، زیرا گلستان مهد و بنیانگذار این رشته ورزشی است و همراهی مسوولان و متولیان امر در اهدا زمین و پرداخت هزینه‌های ساخت و ساز این پروژه، نشان از همان همت، وحدت و همراهی دارد.

استاندار گلستان گفت: در این استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که در مقایسه با سایر استان‌های کشور، هر فردی را به شگفتی وا می‌دارد که خیلی از نعمت‌های خدادادی در این سرزمین یکجا وجود دارد.

وی یادآور شد: همچنین از سایر ابعاد انسانی و فرهنگی، مردم این استان دارای استعداد سرشاری هستند که باعث شده در همه رشته‌های ورزشی در میان مردم گلستان همت و تلاش وصف نشدنی وجود دارد، بطوری که با بررسی دقیق و اصولی هر کس را دچار حیرت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اما به لحاظ منابع مالی، شرکت‌های تولیدی قوی و صنایع در مقایسه با ظرفیت استان‌های دیگر وجود ندارد، وضع گلستان مناسب نیست، بطوری که در یکی از استان‌ها، میزان درآمد ناخالص ملی یکی از شرکت‌های آن استان معادل درآمد ناخالص ملی کل استان در یک سال است.

استاندار گلستان تصریح کرد: چنین استان‌هایی با آن درآمد ناخالص ملی یکی از شرکت‌هایش، در بحث حامیان مالی و اسپانسرها هیچ مشکلی ندارند، اما این حمایت‌ها و منابع و بودجه‌ها در گلستان نیست و شرکت‌های بزرگ صنعتی قوی و هلدینگ‌هایی نداریم که اسپانسر شوند.

وجود اراده قوی بین نمایندگان و شخص استاندار برای توسعه و پیشرفت گلستان/ کلنگ‌زنی خانه کبدی

زنگانه گفت: با وجود اینکه سرانه درآمد مردم استان نصف میانگین سرانه کل کشور است و نبود منابع بودجه‌ای در گلستان، اما همیشه شاهد موفقیت‌های روزافزون ورزشکاران این استان هستیم و این نشان از وجود ظرفیتی خاص در بین مردم این سرزمین دارد.

وی اظهارداشت: کمتر ماهی در سال وجود دارد که ورزشکاری از گلستان صاحب عناوین ملی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی نباشیم و تلاش داریم تا از همه آن قهرمانان تجلیل کنیم و همچنین برنامه‌هایی در دستور کار قرار دادیم تا شرمنده ورزشکاران و مدال‌آوران و قهرمانان گلستان نباشیم.

وی بیان کرد: در قانون بودجه و همچنین ردیف‌های بودجه دستگاه‌ها اعتباراتی برای رشد و توسعه ورزش وجود دارد که نیاز است مدیرکل ورزش و جوانان در کنار دستیار استاندار در امور ورزش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیران کل آن را ردیف‌ها را مَدنظر قرار دهند و در مسیر تحقق آن ردیف‌ها برای کمک به ورزش تلاش و مطالبه‌گری مضاعف داشته باشند.

استاندار گلستان بر تشکیل کارگروه اسپانسرشناسی و نیز مجمع خیرین ورزشی تاکید کرد و گفت: نبود صنعت نباید تیم‌های ورزشی ما را ناامید کند، زیرا در این استان و همچنین سایر استان‌های کشور افرادی دلسوز ورزش گلستان هستند که علاقه زیادی به حمایت از ورزش استان دارند و ما باید به سمت آنها برویم و آنان را حمایت از ورزش در همه رشته‌ها تشویق و ترغیب کنیم.

زنگانه ادامه داد: مجمع خیرین نیز می‌توانند در امر اعزام تیم‌های ورزشی کمک حال باشند، بطوری که در این حوزه کارها را باید برون‌سپاری کنیم تا با کمک‌های آنان مشکلی در امر اعزام تیم‌ها نداشته باشیم.

وجود اراده قوی بین نمایندگان و شخص استاندار برای توسعه و پیشرفت گلستان/ کلنگ‌زنی خانه کبدی

وی یادآور شد: خیرین فقط افراد پولدار نیستند که کار خیر می‌دهند، بلکه با همان برون‌سپاری با واریزی‌های هر چند اندک شاهد جمع‌ شدن دریایی از کمک‌های مالی خواهیم بود.

وی در  ادامه به سفر ۱۳ اسفند ماه سال گذشته رییس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به گلستان و کلیت اعتبارات مصوب در بخش‌های مختلف برای رشد و توسعه این استان اشاره و اضافه کرد: در بخش عمرانی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال، در بخش تسهیلات اشتغال‌زا ۱۲۱ هزار میلیارد ریال، ۷ هزار میلیارد ریال در بخش منابع قرض‌الحسنه‌ای برای سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) و ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ازدواج جوانان مصوبه در کنار مصوبات ارزی برای پروژه‌هایی همچون پتروشیمی که اکنون منتظر مصوبه آن از سوی سران سه قوه به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌های ۱۲ گانه برای راه‌اندازی این پروژه تاثیرگذار در رشد، توسعه و رفع معضل بیکاری تاحدودی، داشتیم.

استاندار گلستان گفت: همچنین مصوباتی برای اضافه شدن به توان تولید نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول، توسعه شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک هزار هکتاری اترک و منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و همچنین حوزه‌هایی همچون فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سایر بخش‌ها داشتیم که نشان از توجه و گام بلند در مسیر توسعه استان از سوی دولت دارد.

زنگانه با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی، برق و آب هم مصوبات خوبی در سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان داشتیم، افزود: مصوبات حوزه برق اثرگذاری‌اش کاهش قطعی‌های برق استان به نسبت سال گذشته در همین ایام بوده که برای مردم ملموس بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم مردم در یک ماه آخر تابستان با مدیریت صحیح مصرف انرژی، شیرینی این خدمت با ارزش در حوزه آب و برق را تداوم ببخشند.

وی به حوزه ورزش در این سفر و مصوبات مربوطه به آن اشاره و تصریح کرد: حوزه ورزش و جوانان استان در آن سفر، ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال مصوبه داشت که هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن برای تکمیل پروژه سالن ۶ هزار نفری چند منظوره شهدای کریم‌آباد گرگان است.

استاندار گلستان گفت: این پروژه از پروژه‌های قابل توجه و اولویت‌دار استان است، بطوری که از تخصیص ۱۰ درصدی کل مصوبات، مبلغ قابل توجهی برای آن در جداول توزیع در نظر گرفته شد و از همین محل با مشخص شدن پیمانکار شاهد اجرایی شدن این پروژه در شهریور ماه خواهیم بود.

زنگانه افزود: همچنین در جداول توزیع مصوبات آتی، این پروژه همچنان مورد تاکید و اولویت قرار خواهد داشت، زیرا براساس قول وزیر ورزش و جوانان مدت زمان اتمام و بهره‌برداری از این پروژه از سه سال به دو سال، خواهد بود.

وجود اراده قوی بین نمایندگان و شخص استاندار برای توسعه و پیشرفت گلستان/ کلنگ‌زنی خانه کبدی

وی ادامه داد: همچنین از محل مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان، ۲۰ پروژه ورزشی دیگر در سال جاری افتتاح خواهد شد که چهار پروژه شامل زمین‌های چمن مصنوعی در ابعاد کوچک (دو تا) و ابعاد استاندارد (دو تا) در کنار هفت خانه ورزش روستایی در هفته دولت افتتاح و در این هفته نیز آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰ پروژه دیگر ورزشی استان را شاهد خواهیم بود تا عقب‌ماندگی استان در طول چهار دهه گذشته به نسبت استان‌های دیگر بیش از گذشته جبران شود.

وی تاکید کرد: همچنی در راستای توسعه ورزش در آموزش و پرورش و توجه و تاکید به مساله استعدادیابی و پرورش استعدادها در این حوزه، در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۲ زمین چمن مصنوعی در مدارس خواهیم بود که ساخت ۴۴ زمین چمن مصنوعی ویژه مدارس از محل اعتبارات همان سفر خواهد بود و ۳۲ چمن مصنوعی دیگر در دهه فجر سال جاری افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: باید همه تلاش کنیم و دست در دست هم دهیم به مهر تا گلستان خویش را کنیم آباد و در این مسیر نیز باید سرانه تولید استان به میانگین کشوری برسد، زیرا قرار داشتن در رتبه چهارم از انتهای جدول زیبنده نام، شان و جایگاه این استان نیست که برای تحقق آن نیازمند وحدت، انسجام، پیگیری و همه همه جانبه همه مسوولان، مدیران و متولیان هستیم.

زنگانه افزود: امروز دیگر گلستان ایران زمین تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده و همه برای خدمت در این کارگاه بزرگ در مسیر رشد، پیشرفت و آبادانی استان باید گام‌های اساسی، محکم و استوار برداریم.

در این مراسم ضمن تقدیر از ورزشکاران، مدال‌آوران، پیشکسوتان، داوران بین‌المللی، حامیان کبدی، از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (مجید میهن‌دوست)، خبرگزاری تسنیم (محمد صالحی)، تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی ورزش گلستان (مهدی رییسی و مهدی جعفری) تقدیر و تجلیل شد.

همچنین از سوی انجمن صنفی صنعت آرد استان به عنوان یکی از حامیان مالی ورزش به خصوص کبدی، مبلغ یک میلیارد ریال به ورزش استان کمک شد.

گلستان مهد و پایتخت کبدی ایران است و این رشته برای اولین بار در ایران، سال ۱۳۷۵ در این استان (روستای محمدآباد از توابع مرکز گلستان) تاسیس و راه‌اندازی شد.

امروز کبدی ایران با مربیان ایرانی و بومی قهرمان جهان شده و مربیان تیم‌های ملی بزرگسالان مردان و زنان ایران، جوانان مردان کشور از استان گلستان هستند.

همچنین ۹۰ درصد فدراسیون کبدی اعم از کادر اجرایی و فنی را ورزشکاران و مدیران گلستانی تشکیل می‌دهند، بطوری که اولین رییس این فدراسیون (محمدرضا مقصودلو) و رییس فعلی آن (عباس اورسجی)، از گلستان بوده و هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha