معاون استاندار خوزستان:حمل و نقل زائران اربعین بعد از مرز هم برنامه ریزی شود

اهواز - ایرنا - معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: امسال گرما تمام شرایط را تحت تاثیر قرار داده و تمام هم و غم ما این است که زائران راحت تر جابجا شوند و باید حمل و نقل زائران بعد از مرز هم رسیدگی و برنامه ریزی شود.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، محمد خانچی در نشست شورای حمل و نقل مرزهای شلمچه و چذابه در ایام اربعین حسینی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ساختمان ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان با تقدیر از زحمات خادمان زائران حضرت اباعبدالله الحسین در دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به زائران حسینی اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های ما برای حضور زائران بعد از عبور از مرز ایران است، به کرات پیش آمده که بعد از مرز با کمبود اتوبوس مواجه بودیم و طرف عراقی نتوانسته اتوبوس‌های مورد نظر را تامین کند، همین باعث شده که زائران در مرزها معطل شوند.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی عنوان کرد: امسال گرما تمام اتفاقات اربعین را تحت تاثیر قرار داده و باید تمام تلاش خود را داشته باشیم که زائران در این گرما معطل نشوند.

وی افزود: باید تعداد مناسبی اتوبوس برای آنطرف مرز در نظر گرفته شود تا مشکلی از بابت حمل و نقل زائران نداشته باشیم، به هرصورت چه در ایران، چه در عراق، ما در قبال زائران مسئولیم.

در صورت نیاز از ترکیه هم اتوبوس می‌آوریم 

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور در این نشست اظهار کرد: عملیات خدمات اربعین، بزرگترین عملیات لجستیکی در دنیاست. ما تمام تلاشمان را کردیم که بهترین امکانات حمل و نقل را ارائه دهیم و این امکانات از پنج شهریور در اختیار زائران خواهد بود.

رسول محمدی راستین ادامه داد:  این تعداد اتوبوسی که آماده شده نهایت ظرفیت ماست اما توجه به ظرفیت هایی که داریم، در حال برنامه ریزی هستیم تا در صورت کمبود اتوبوس، از شرکت های خصوصی ترکیه ای هم امکانات بگیریم.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور عنوان کرد: ما در هر مرز ۱۳۰ اتوبوس مستقر خواهیم کرد که مختص پیش از عبور از مرز خواهد بود، برای بعد از مرز هم در صورت نیاز برنامه ریزی خواهیم کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha