۴ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84866325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳هزار میلیارد ریال در طرح‌های هفته دولت چهارمحال و بختیاری هزینه می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد: در طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی هفته دولت سال‌جاری ۱۳ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری شامگاه پنجشنبه همزمان با دومین روز هفته دولت در گفت وگوی تلویزیونی افزود: در این هفته بهره‌برداری از ۳۱۴ طرح با ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال اعتبار و ۶۷۶ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در حوزه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساخت، صنعتی، فرهنگی، فضای اداری، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی آغاز شد.

وی افزود: در این هفته عملیات اجرایی ۹۱ طرح جدید در چهارمحال و بختیاری با سه هزار و ۳۱۹ میلیارد و هفت میلیون ریال اعتبار و ۷۶۸ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در حوزه‌های آموزشی، دامپروری، زیرساخت، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی آغاز خواهد شد.

حیدری افزود: طرح‌هایی که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال بهره‌برداری و با کلنگ‌زنی شده مانند آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در طرح‌های هفته دولت سال‌جاری محاسبه نشده و زمین تمامی این ابرپروژه را دولت تامین کرده است.

حیدری تصریح کرد: طرح‌های هفته دولت سال‌جاری نسبت به سال گذشته از نظر تعداد سه برابر و از لحاظ اعتبار پنج برابر شده است.

وی یادآور شد: فاز نخست تصفیه‌خانه بن، خطوط پدافندی آب‌رسانی اضطراری آشامیدنی شهرکرد، دیتاسنتر دانشگاه، پُل ورودی بیمارستان بروجن از مهم‌ترین و شاخص‌ترین طرح‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی استان در هفته دولت است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همزمان با فعالیت دولت سیزدهم ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی در استان انجام می‌شود که تاکنون زمین مورد نیاز برای سهمیه دو سال این طرح تامین شده است.

وی گفت: هفت کیلومتر آسفالت و پنج کیلومتر روکش آسفالت از جاده شهرکرد به شلمزار به‌عنوان خواسته و مطالبه اصلی مردم در هفته دولت سال‌جاری افتتاح می‌شود.

حیدری تاکید کرد: شهرک صنعتی پترواکوپارس خانمیرزا با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی و ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ساست نهضت ملی و مجتمع اداری خانمیرزا در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار، خط چهارم پدافندی آب‌رسانی اضطراری آشامیدنی از چشمه دیمه به شهرکرد جزو مهم‌ترین هفته دولت است.

وی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری را یکی‌ از طرح‌های پیشران توسعه استان دانست و افزود: در سفر رییس‌جمهور به استان برای زیرسازی این طرح ۱۰ هزار میلیارد ریال و تمامی اعتبار مورد نیاز به‌منظور روسازی مصوب شد که تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد آن ریال در سه مرحله ابلاغ شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار تکمیل سدهای آقبلاغ، بیدکان و باباحیدر در دستور کار قرار گرفت که تا یکسال دیگر به نتیجه می‌رسد.

وی یادآور شد: برای افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهرکرد در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری مقرر شد در صورت تامین ۶۰ درصد هزینه‌های سفر از استان این مهم اجرایی شود.

حیدری با اشاره به فعالیت بارشی سیل‌آسای اخیر در کشور و چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این حادثه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این استان وارد و گزارش نهایی آن به هیات دولت اعلام شد.

وی گفت: جبران خسارت‌های قنات‌ها، جوی‌وجدول‌ها، لای‌روبی نهرها و تخریب و آواربرداری مناطق آسیب‌دیده در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مطالعات لازم برای آب‌رسانی روستایی، آبخیزداری و آب‌خوان‌داری و توسعه کانال‌های کشاورزی انجام می‌شود تا در صورت لزوم با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین کشور نسبت به رفع مشکلات این بخش در استان اقدام شود.

وی با اشاره به مشکل در تامین آب آشامیدنی شهرکرد در زمان بروز سیل افزود: گروه‌هایی از دانشگاه شهرکرد برای بررسی علمی موضوع اقدام کرده‌اند.

حیدری تصریح کرد: این رخداد جزو پیشامدهای نادر بود که در گذشته با این شدت و زمان طولانی اتفاق نیفتاده بود اما با بروز آن در مرحله نخست بهره‌مندی از چاه‌های کشاورزی، افزایش حجم ورودی آب از سامان به شهرکرد، استفاده از خط‌های پدافندی جدید عمان سامانی و فدک در دستور کار قرار گرفت.

وی با قدردانی از صبوری مردم و عذرخواهی از شهروندان به‌علت مشکلات پیش‌آمده درخصوص آب آشامیدنی شهرکرد یادآور شد: از تلاش تمام مردم و نیروهای جهادی و امدادی استان‌های ایران که برای تأمین آب آشامیدنی مرکز چهارمحال و بختیاری قدردانی می‌کنم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در خطوط پدافندی آب‌رسانی اضطراری آشامیدنی به شهرکرد دو کیلومتر خط لوله با تمامی اتصالات، بروز کردن تصفیه ‌خانه در یک روز، اتصال ۳۰ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن در پنج روز اقدام‌های ساده‌ای نبود و یک کار جهادی واقعی بود.

وی گفت: علاوه بر این اقدام‌ها، مشکلاتی هم مانند آسیب‌دیدگی لوله‌ها، تصفیه‌خانه و برق پیش آمد و حداقل ۶ بحران در این طرح مدیریت و رفع شد.

حیدری تاکید کرد: هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد آب آشامیدنی مردم شهرکرد از منابع چشمه کوهرنگ و زاینده‌رود تامین و وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب ۲۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس‌جمهور به استان افزود: از این مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات است که از همان موقع پرداخت و جذب آن آغاز شد.

حیدری تصریح کرد: تاکنون ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به استان در سه مرحله ابلاغ شده که با اولویت به طرح‌های مهم استان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: با اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و جذب اعتبارات ملی از ردیف‌های بودجه‌ای مختلف تا دو سال دیگر چهره استان متحول می‌شود اما همچنان برخی کاستی‌ها وجود دارد که رفع آن نیاز به صبوری مردم دارد.

حیدری اظهار داشت: شرایط اعتباری هم‌اکنون مطلوب است و برنامه‌ها، کارها و اقدامات مرتبط با طرح‌های استان بروزرسانی شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون زمینه افتتاح و بهره‌برداری از ۶۱۸ طرح با ۲۶ هزار و ۶۸۹ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال هزینه و همچنین کلنگ‌زنی ۱۸۵ طرح با ۲۱ هزار و ۲۳ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

دوم تا هشتم شهریورماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha