۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 1206
کد خبر: 84866290
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حضور بانوان برای استقلال خوش یُمن بود؛ سه امتیاز ارزشمند با گلزنی "یامگا"

تهران- ایرنا- تیم فوتبال استقلال در هفته سوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ورزشگاه آزادی مقابل مس کرمان بر برتری یک بر صفر دست یافت.

به گزارش ایرنا؛ تیم‎های استقلال و مس کرمان از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه در هفته سوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ورزشگاه آزادی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند.

بازی استقلال و مس کرمان، یک دیدار ویژه بود. مسابقه‌ای که زنان برای اولین بار توانستند یک دیدار لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند. این مهم با تلاش دولت، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال علنی شد.

استقلال پس از شکست در هفته اول مقابل سپاهان، در انزلی ملوان را شکست داد تا سه امتیاز شیرین بیرون از خانه را به دست آورد. شاگردان ریکاردو ساپینتو که برای اولین بار در ورزشگاه آزادی از حمایت تماشاگران خود بهره‌مند بودند انگیزه‌های زیادی داشتند تا برد دیگری را به نام خود رقم زنند، بردی که باعث شود تا آنها خود را به عنوان مدعی جدی تکرار قهرمانی در لیگ بیست‌و دوم مطرح کنند.

حضور بانوان برای استقلال خوش یُمن بود؛ سه امتیاز ارزشمند با گلزنی "یامگا"

ساپینتو در بازی با ملوان در نیمه نخست تیمش را با سیستم ۳ دفاع وارد زمین کرد و با شکست یک بر صفر به رختکن رفت اما در وقت دوم و با تغییراتی که صورت داد و آرایش این تیم به سیستم ۴ مدافع عوض شد و نتیجه گرفت. مربی پرتغالی امروز نیز تیمش را با همین تاکتیک به زمین فرستاد.

مس کرمان که هفته گذشته مقابل پیکان به یک پیروزی پر گل دست یافت در ورزشگاه آزادی به دنبال یک شگفتی بزرگ بود. شاگردان فرزاد حسین‌خانی انگیزه‌های زیادی داشتند تا دست خالی تهران را ترک نکنند اما در نهایت با یک غفلت، شکست خوردند.

قضاوت این مسابقه را «حسن اکرمی» با کمک‌های «آرمان اسعدی» و «علیرضا مرادی» بر عهده داشتند.

در دقیقه ۵: مهرداد آوخ با اشتباه بازیکنان استقلال صاحب توپ شد و قصد داشت از میانه‌های زمین دروازه حسینی را باز کند اما ضربه او آنقدر ضعیف بود که از دست رفت.

حضور بانوان برای استقلال خوش یُمن بود؛ سه امتیاز ارزشمند با گلزنی "یامگا"

دقیقه ۲۳: ارسال مهدی پور از جناح راست با ضربه سر روزبه چشمی همراه شد اما توپ در چارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۳۹: آرش رضاوند در پشت محوطه جریمه مس کرمان صاحب موقعیت مناسب شد و ضربه او با اختلاف کمی به خارج رفت تا جدی ترین موقعیت آبی‌پوشان در نیمه اول از بین برود.

دقیقه ۴۵: ارسال صالح حردانی از جناح راست، ابوالفضل جلالی را در موقعیت مناسبی قرار داد اما او نتوانست به توپ ضربه بزند.

دقیقه ۴۷: حرکت در عرض محمدامین اسدی و ضربه محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: حرکت صالح حردانی از جناح راست نزدیک بود به صورت مستقیم وارد دروازه مس کرمان شود اما توپ به شکل خطرناکی به خارج رفت.

حضور بانوان برای استقلال خوش یُمن بود؛ سه امتیاز ارزشمند با گلزنی "یامگا"

دقیقه ۵۷: سانتر داسیلوا مدافع جلو کشیده با ضربه سر خطرناک همراه شد اما آرمان شهدادنژاد توپ را برگشت داد.

دقیقه ۶۲:پاس در عمق بازیکنان مس کرمان با اشتباه عارف غلامی به محمد امین اسدی رسید و ضربه این بازیکن با اختلاف ناچیزی از کنار دروازه سید حسین حسینی به خارج رفت.

دقیقه ۷۴: ارسال صالح حردانی از جناح راست با دفع ناقص بازیکنان مس کرمان همراه شد و در یک رفت و برگشت توپ به یامگا رسید تا این بازیکن با ضریه‌ای دیدنی روی غفلت بازیکنان حریف به گل برسد. کرمانی‌ها اعتقاد داشتند استقلالی‌ها مرتکب خطا شده‌اند اما حسن اکرمی که نزدیک به صحنه بود گل آبی‌ها را پذیرفت.

دقیقه ۸۸: مس فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به گل تساوی داشت. یک حرکت از سمت راست و ضربه بازیکن مس را حسینی با واکنشی دیدنی دفع کرد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در جایگاه ویژه، این دیدار را زیر نظر داشت. هواداران استقلال با دیدن او به تشویق کارلوس کی‌کوش پرداختند.

هواداران استقلال در دقیقه ۲۲ یاد و خاطره اسطوره فقید این باشگاه را زنده نگه داشته و به تشویق زنده‌یاد منصور پورحیدری پرداختند.

حضور بانوان برای استقلال خوش یُمن بود؛ سه امتیاز ارزشمند با گلزنی "یامگا"

مسئولان برگزاری مسابقه تعداد زیادی از نفرات حاضر روی نیمکت مس کرمان را که مجاز نبودند، به روی سکوها منتقل کردند.

تیم فوتبال استقلال به نشانه اعتراض به تصویربرداری صدا و سیما قصد نداشت در نیمه دوم وارد زمین شود اما پس از رایزنی مسوولان برگزار کننده مسابقه آبی‌پوشان به بازی ادامه دادند.

ترکیب استقلال :

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، صالح حردانی(جعفر سلمانی)، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پو(سعید مهری)، آرش رضاوند(پیمان بابایی)، کوین یامگا، محمد محبی(آرمان رمضانی) و سجاد شهباززاده(مهدی قایدی)

ترکیب مس کرمان:

آرمان شهدادنژاد، امیرحسین عسگری، حسن مرادی‌فر، حسین دوستدار، میلاد خدایی، عارف رستمی(میلاد پورصف شکن)، احمد نصیری، محمد صبوری،‌ محمد قاسمی‌نژاد(سامان تورانیان)، امین کاظمیان(شروین بزرگ) و مهرداد آوخ(محمدامین اسدی)

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha