نماینده بناب در مجلس: فعالان فرآوری انگور با کمبود نقدینگی مواجهند

تبریز-ایرنا- نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ فعال در بخش فرآوری انگور و وجود ۳۵ تا ۴۰ واحد تولیدی در این حوزه در این شهرستان گفت: این افراد و واحدهای تولیدی برای فرآوری انگور به شدت با نقدینگی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا باقری بنابی روز پنجشنبه در نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با نخبگان، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بناب با بیان اینکه کار فرآوری انگور در این شهرستان از ۱۵ مرداد شروع می شود، افزود: این افراد و واحدهای تولیدی برای فعالیت تا بک ماه آینده نیاز به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دارند.

وی اظهار داشت: اگر تا یک ماه آینده برای فعالان حوزه فرآوری انگور و واحدهای این تسهیلات تامین شود، در حل مشکلات آن گشایش ایجاد می شود.

نماینده بناب همچنین خواستار رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان محصولات غیر پتروشیمی مانند محصولات کشاورزی و صنایع دستی شد.

حجت الاسلام بنابی، با بیان اینکه نمایندگی گمرک بناب از سال ۹۲ در این شهرستان شروع فعالیت کرده است، خواستار ارتقای این نمایندگی به اداره شد و ادامه داد: برای این منظور سه تا چهار هکتار زمین رایگان در اختیار گمرک قرار می گیرد.

فرماندار بناب نیز در این نشست با اشاره به اینکه این شهرستان قطب صنعتی و کشاورزی است، گفت: این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی و ۲ ناحیه صنعتی است.

رضا لعلی افزود: در سال گذشته این شهرستان ۲۵۵ هزار تن صادرات به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار صادر کرده است.
وی عمده مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی را نبود نقدینگی و تسهیلات سرمایه در گردش، ۲ نرخی بودن ارز، سخت گیری بانک ها در اعطای تسهیلات،  کندی شدید در استرداد ارزش افزوده صادرکنندگان، نبود زیر ساخت مناسب در گمرکات، عدم تمییز واحدهای خوش حساب با سایر واحدها است.

وی خواستار ارتقای نمایندگی گمرک بناب به اداره و ایجاد شهرک صنعتی جدید به علت تقاضای بالای سرمایه گذاران شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha