۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84866192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷ طرح کشاورزی در قزوین به مناسبت هفته دولت افتتاح شد

قزوین-ایرنا- ۶۷ طرح کشاورزی در استان قزوین روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به طور همزمان و با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای اجرا و بهره برداری از این طرح ها چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه صرف شده است.

از این تعداد طرح ۵۴ طرح مربوط به بخش آب و خاک بود که با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی و خودیاری انجام شده است.

این طرح ها شامل آبیاری نوین ، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، کانال انتقال آب کشاورزی، عملیات لوله گذاری و مرمت و لایروبی قنات است.

همچنین چهار طرح دام و طیور، هفت طرح باغبانی و ۲ طرح صنایع تبدیلی از جمله دیگر طرح های به افتتاح رسیده بود.

با اجرای این طرح‌ها ضمن بهره مندی ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی از خدمات زیر بنایی، زمینه اشتغال پایدار برای ۳۷۷ نفر در استان قزوین فراهم شد.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: برای توسعه داربستی کردن باغ های انگور استان قزوین هرکاری  لازم باشد انجام می دهیم.

سید جواد ساداتی نژاد گفت: اجرای داربستی کردن باغات انگور تاکستان به میزان ۲۵ هزار هکتار نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است که آمادگی داریم سالی ۲۰۰ میلیارد تومان آن را تامین کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: به منظور تامین امنیت غذایی کشور توجه به طرح های آبخیزداری که به صیانت از منابع آب و خاک کمک می کند از اهمیت بالایی برخوردار است و در دستور کار جدی وزارت جهاد کشاورزی است.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای حدود ۸۰ هزار بهره بردار بوده و سالانه ۴ تا ۵ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha