استاندار مرکزی: رسالت روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها در انعکاس خدمات دولت سنگین است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: رسالت روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در امید آفرینی و انعکاس خدمات دولت سنگین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص الائمه» عصر پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی با حضور سخنگوی دولت در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک، افزود: ششم شهریورماه پارسال رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت عنوان نمودند که اعتماد عمومی و امید مردم آسیب دیده و بر همین اساس تقویت اعتماد عمومی در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی بیان کرد: بر همه روشن است که رهبر معظم انقلاب بر بحث امید مردم بسیار حساس هستند و ایجاد ناامیدی را یک حرام ملی و حرام شرعی می دانند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در مجموع اعتماد عمومی و امید مردم به لحاظ مفهومی به هم نزدیک و درهم تنیده است اما در مجموع ۲ مفهوم مستقل است و این مهم وظایف روابط عمومی‌ها و حوزه‌های خبری را سنگین کرده است.

مخلص الائمه اظهار داشت: امیدها با ارائه محتواها افزایش پیدا می کند نه اینکه ادراک مردم را دستکاری کنیم و مردم بر اساس ادراکات و احساسات تصمیم می گیرند.

وی گفت: واکنش‌ها مبتنی بر احساسات و اداراکات است نه مبتنی بر واقعیت و در حوزه‌های اجتماعی مفهومی که برای ما آشنا است تفاوت بین امنیت و احساس امنیت مثال آشکاری است.

استاندار مرکزی افزود: در مجموع مجوزی برای اینکه افکار عمومی را متفاوت با واقعیت مهندسی کنیم، نداریم.

 مخلص الائمه گفت: در راستای امید آفرینی جامعه باید کارآمدی در دستگاه‌های اداری، دولتی، حاکمیتی و دستگاه‌های مسئول افزایش یابد و مردم کارآمدی نظام را ببینند.

وی تصریح کرد: همه شبکه‌های خارجی، معاند و منافقین یک هدف محوری دارند و سال‌ها هیچ جنگ اندیشه‌ای در شبکه‌های ضد انقلاب نداشیم و وارد مواجهه و مبارزه با اندیشه‌ای انقلاب اسلامی نمی شوند و تنها تلاش آنها القای  ناکارآمدی جمهوری اسلامی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر این ناکارمدی  وجود نداشته باشد و القا کنند یا وجود داشته باشد و آن را بزرگ نمایی کنند یا ناکارآمدی را خوب منعکس نکنند، انحرافی ایجاد شود و نتیجه آن می شود  فاصله گرفتن مردم و اگر درست تبیین و مدیریت شود امید مردم بیشتر می شود.

مخلص الائمه گفت: مدیران وظیفه دارند سطح کارآمدی‌ها را افزایش دهند و روابط عمومی‌ها و رسانه‌های علاقمند به موفقیت کشور نیز وظیفه دارند این موضوعات را به خوبی ترسیم کنند.

وی تاکید کرد: هفته دولت فرصت مناسبی  برای انعکاس زحمات دولت و دلتمردان است.

استاندار مرکزی افزود: در چند روز گذشته از هفته دولت، روابط عمومی‌های استان خوب اطلاع رسانی کرده‌اند اما برخی روابط عمومی‌ها هم فعالیتی نداشته‌اند آمار آنها مشخص است و  جای گله‌مندی است.

مخلص الائمه اظهار داشت: اگر مدیران برخی دستگاه‌ها درک رسانه‌ای مناسب ندارند، روابط عمومی‌ها باید جبران کنند و انتظار است تا فرصت باقی مانده از هفته دولت محتواهای ناظر بر فعالیت یک ساله دولت را در دستگاه متولی خود  ارائه دهند.

وی گفت: هفته دولت یک رویداد بی نظیر و بی سابقه است که مجموعه ارکان دولت، اعضای هیات دولت، وزرا، معاونین رییس جمهور در ادامه سفرهای استانی امسال، در هفته دولت هم در استان‌های کشور حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: شعار دولت سیزدهم با مردم بودن و در کنار مردم بودن در یک سال اخیر به منصه ظهور رسیده است.

بهنام نظری افزود: استان مرکزی در شورای اطلاع رسانی تاکنون چهار جلسه با ۵۷ مصوبه داشته است.

وی اظهار داشت: لازم است اقدامات کارگزاران نظام به اطلاع مردم رسانده شود و یکی از جایگاهایی که می‌تواند تولید محتوا ارائه کند، همین شورای اطلاع رسانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید منابع قابل توجهی در جهت تقویت روابط عمومی‌ها اختصاص دهند.

نظری افزود: امپراطوری رسانه ای و پمپاژ ناامیدی نیاز به مقابله دارد که در این حوزه باید اقدامات موثری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: شورای اطلاع رسانی باید چابک و بروز باشد و از نظر امکانات مالی تامین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: لازم است دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است تقویت و کمبود نیرو و اعتبارات این مجموعه تامین شود.

نظری افزود: روابط عمومی‌ها بلندگوی اقدامات دستگاه های اجرایی نباشند و با ظرفیت سازی و  اخبار متنوع و متعدد به فعالیت رسانه ای بپردازند.

وی اظهار داشت: مدیران روابط عمومی ها باید از کُنج عزلت خارج شوند و با رویکرد جدید به تولید محتوا در جنگ رسانه ای بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: طبق پژوهشی که وزارت کشور انجام داده در یک سال اخیر سرمایه اجتماعی روند افزایش یافته است که نشان می دهد دولت در ذیل خدمت و جلب نظر مردم و اعتماد عمومی قدم برداشته است. 

سینا دلشادی افزود: آنچه در حوزه سلامت، دیپلماسی خارجی، افزایش مدال آوری ورزشکاران اتفاق افتاده موجب توسعه نشاط در جامعه شده که باید به تمام این دستاوردها و مدیریت های مطلوب پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: دولت مردمی و انقلابی امروز به حضور و نقش رسانه ها نیاز دارد انقلاب اسلامی ما مقدمه تمدن اسلامی است و قلم و قدم ها باید برای تمدن اسلام بکوشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز گفت:  روابط عمومی ها نقش مهمی در آگاهی بخشی و اعتماد آفرینی در بین آحاد مردم دارند.

فائزه عقیلی افزود: هرچه قدر روابط عمومی ها توانمند شوند در تنویر افکار عمومی موفقیت های بیشتری کسب خواهند کرد.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم به امر اطلاع رسانی توجه ویژه دارد و این توجه در استان نیز می تواند جایگاه این بخش را توسعه دهد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: در ارزیابی دستگاه های اجرایی استان شاخص هایی برای این مهم مورد توجه قرار گرفت.

عقیلی افزود: در این ارزیابی در ۲ بخش روابط عمومی های استان نیاز به آموزش و خلافت و نوآوری دارند که در ۶ماه دوم سال آموزش در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت:  اصلاح دستور العمل شورای هماهنگی روابط عمومی ها و ارتقای سطح و جایگاه روابط عمومی ها دو درخواست استان از هیات رئیسه شورای اطلاع رسانی کشور است.

وی توضیح داد: در صورتی که دستورالعمل اصلاح شود کارشناسان فعال در حوزه روابط عمومی ها انگیزه حضور در روابط عمومی ها را پیدا خواهند کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: رسانه ها بال دیگر روابط عمومی ها به شمار می روند که این بخش نیز با کمبود نیرو و امکانات در اجرای رسالت خبری مواجه هستند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha