۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84866147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلسه شورای اداری گنبدکاووس باحضور نائب رییس مجلس برگزار شد
دیدار نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی با مردم روستای بی بی شیروان گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - جلسه شورای اداری گنبدکاووس باحضور علی نیکزاد نائب رییس و سه تن از نمایندگان تهران و شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از وزارت خانه‌های نیرو و راه شهرسازی (راهداری و بنیاد مسکن) برای رسیدگی به مسائل و مشکلات این شهرستان مرزی در بخش‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه که عصر امروز پنجشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، برخی روسای ادارات و نهادها، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی و نیز ۲ تن از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

سخنرانی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی و تصمیماتی که برای رفع برخی مسائل و مشکلات پروژه‌های زیرساختی و اجتماعی گنبدکاووس اتخاذ گردید و مقرر شد تا ظرف یک ماه آینده ادارات و نهادهای متولی طی جلسه‌ای گزارشی از اجرای مصوبات را ارائه دهند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه گزارشی از زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت و انسجام ۴۱۱ هزار نفر از اهالی این شهرستان مرزی متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی در سه نقطه شهری و ۲۰۰ پارچه آبادی و نقطه جمعیتی خبر داد و گفت: گنبدکاووس ظرفیت های زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، بازرگانی، صنعت، ورزش و فرهنگ دارد که برای استفاده از آنها در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان نیاز به حمایت ویژه اعتباری و معنوی مدیران در سطح ملی و استانی دارد.

مهدی دهرویه افزود: طی یکسال گذشته و در سایه حمایت‌های دولت آیت الله رییسی، اقدمات تحولی خوبی در گنبدکاووس انجام شد که عدم قطع آب و برق و ساماندهی حوزه آرد و نان دو نمونه آن است در حالی که در سال گذشته قطع مکرر آب و برق در تابستان مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان ایجاد کرده بود.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این جلسه بابیان اینکه همه برنامه‌های دولت باید پیوست عدالت داشته باشد، گفت: این شهرستان با وجود داشتن ظرفیت های بالا در بخش‌های مختلف اما با کمبودها و محرومیت‌های زیادی مواجه و در بسیاری از شاخص‌ها عقب مانده است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: نداشتن دانشکده علوم پزشکی و وضعیت نامناسب فرهنگی و کمبود کتابخانه در گنبدکاووس درحالی که این شهرستان مرزی ظرفیت نیروی انسانی خوبی در بخش‌های مختلف دارد، بخشی از محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های آن است درحالی که شهرستان‌های با فرمانداری ویژه، همتراز یا پایین‌تر از گنبدکاووس از این امکانات و زیرساخت‌ها برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی در کشور ما اعمال حاکمیت و قانون است، درحالی که قوانین خوبی داریم اما یا درست اجرا نمی شود و یا سلیقه‌ای اجرا می‌شود که در هر دو حال وضع کنندگان قوانین باید بر اجرای آن نیز نظارت صحیح داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این جلسه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، گفت: درسایه انقلاب اسلامی مردم شیعه و اهل سنت در این شهرستان مرزی در کمال وحدت و انسجام زندگی مسالمت آمیز دارند و دور یک سفره می‌نشینند که این در کشور کم نظیر است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: دشمنان اسلام و انقلاب تاکنون تلاش زیادی برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب ساکن در گنبدکاووس انجام دادند اما با درایت علما  و روحانیون، مدیران و همراهی مردم، نقشه دشمنان نقش برآب شده است.

وی برلزوم کار و تلاش بیشتر مسووولان برای خدمت به مردم تاکید کرد و بیان داشت: در خدمت به مردم مسوولان نباید اخلاق را فدای سیاست کنند بلکه باید در توزیع امکانات و اعتبارات به همه نقاط کشور بویژه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم آن بیشتر توجه نمایند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز دراین جلسه با قدردانی از ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن مهر در این استان و در دوره وزارت نیکزاد، گفت: مردم این استان شمالی همواره دعاگوی شما هستند.

سیدمحمدرضا سیدالنگی بابیان اینکه میانگین درآمد سرانه اهالی گلستان ۲۳۰ میلیون ریال و میانگین کشوری ۳۸۰ میلیون ریال است، افزود: برای ارتقای این عقب ماندگی استان نیاز به حمایت ویژه اعتباری مدیران ملی برای تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه متوازن دارد.

وی اضافه کرد: در سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان اعتبارات خوبی (جزو پنج استان برتر کشور) برای این استان تصویب شد که بخش زیادی از آن باید صرف تکمیل زیرساخت‌ها شود.

به گفته وی، هم اکنون ۶۰ درصد جمعیت روستایی گلستان جزو سه دهک و ۵۰ درصد جمعیت شهری آن نیز جزو پنج دهک پایین جامعه هستند.

جلسه شورای اداری گنبدکاووس باحضور نائب رییس مجلس برگزار شد

سیدعلی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهر خواستار اختصاص اعتبارات ملی به این شهرداری در اجرای برخی زیرساخت‌ها از جمله بهسازی بوستان قابوس در جوار بلندترین گنبد آجری جهان، ایجاد کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و احداث ۲ تقاطع غیر همسطح در میدان‌های بسیج و امام علی (ع) تاکید کرد.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان نیز در جلسه شورای اداری گنبدکاووس از کمبود هزار و ۶۷۶ لیتر برثانیه آب آشامیدنی جمعیت حدود ۲ میلیون نفری این استان خبر داد و گفت: به سبب نداشتن سد برای تامین آب شرب، هم اکنون ۹۴ درصد آب مورد نیاز مردم گلستان از منابع زیرزمینی (۶۴۵ حلقه چاه) تامین می‌شود.

ایرج حیدریان افزود: در گلستان بویژه در مناطق شمالی آن کمبود منابع آبی شیرین وجود دارد بنابراین تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی از جمله تکمیل مجتمع فجر گنبدکاووس با نیاز مالی ۱۲ هزار میلیارد ریال ضروری است.

حسین سعیدی راد مدیر آب و فاضلاب گنبدکاووس هم گفت: با توجه به نیاز بالای اعتباری برای تکمیل مجتمع آبرسانی فجر، فعلا با تخصیص هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال می‌توان به ۱۵ روستای فاقد آب واقع در نوار مرزی این شهرستان آبرسانی کرد ضمن اینکه حفظ و افزایش اعتبار در دو بخش تعمیر و نگهداری و آبرسانی سیار در سازمان مدیریت و برنامه ضروری است.

همچنین دراین جلسه "خداداد مقبلی" معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری در سخنانی با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه نگهداری راه‌های کشور گفت: با این حال این سازمان برای بهبود وضعیت آسفالت راه‌های روستایی گنبدکاووس و احداث یک دهنه پل در روستای "بی بی شیروان" این شهرستان مساعدت‌های لازم را خواهد کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این جلسه بود که در سخنانی گفت: این شهرستان از حیث وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب در کشور نمونه و الگویی برای جهان اسلام است.

امانقلیچ شادمهر افزود: مردم گنبدکاووس برای رفع محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها در بخش‌های مختلف راه، آب شرب و بهداشت و درمان به دولت انقلابی آیت‌الله رییسی بسیار امیدوار هستند.

وی، تسریع در تکمیل برخی پروژه‌های زیرساختی از جمله جاده نفت با قدمت ۴۲ سال، تعریض جاده گنبد به آق قلا و جاده‌های سلطانعلی، آق آباد و داشلی برون، طرح جمع آوری فاضلاب شهری با ۲۸ سال قدمت از شروع عملیات اجرایی، نصب آب شیرین‌کن در روستای کرند و هوتن و احداث نیروگاه پنج مگاواتی برق در هوتن از مطالبات مردم گنبدکاووس از دولت است.

همچنین "علی خضریان و مجتبی رضاخواه" ۲ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از همراهی مردم گنبدکاووس با مسوولان و نگاه عمومی و نه فردی آنها به رفع مسائل و مشکلات، خواستار تلاش مضاعف مدیران ملی و استانی برای رفع کمبودهای زیرساختی این شهرستان و نیز صدور مجوزهای لازم برای استقرار صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی و ساخت ۲ واحد هتل پنج ستاره در گنبدکاووس تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه که ریاست آن برعهده علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی بود، برلزوم اختصاص اعتبارات لازم برای رفع یا کاهش مسائل و مشکلات برخی پروژه‌های زیرساختی و اجتماعی گنبدکاووس بویژه در بهسازی جاده‌های روستایی، اجرای طرح‌های آبرسانی، رفع مشکلات برق و حریم آن و نیز سیتسم فاضلاب و جمع آوری زباله ۲ سایت مسکن مهر تاکید شد.

اختصاص ۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار یا اجاره آن به شرکت آب و فاضلاب گنبدکاووس، پیگیری برگزاری نشست با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای تکمیل مجتمع آبرسانی فجر این شهرستان از محل منابع تهاتر نفتف احداث بوستان کودک در روستای بی بی شیروان و لایروبی آب بندان روستای "قوچ مراد" از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha