به گزارش حوزه استانهای ایرنا: یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم میگذرد، دولتی که به ریاست آیتالله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولتهای پس از انقلاب، هیچ دولتی بهاندازه دولت سیزدهم و آیتالله رئیسی میراثدار مشکلات، ضعفها و کاستیهای برجایمانده از دولت پیش از خود نبوده است.
وضعیت بد شاخصهای کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالشها که ماحصل سیاستگذاریها و اقدامات نادرست سالهای پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیتالله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!
با این حال گرچه چالشها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالشهای گذشته و تلاش برای ریلگذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزههای مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر میرسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسیر توسعه هر کشور از آموزش و پرورش میگذرد و اگر قرار باشد به رشد و توسعه اقتصادی همهجانبهای دست یابیم به طور حتم باید به این نهاد، توجه ویژه داشته باشیم.
به گفته کارشناسان، آموزش و پرورش مستقیماً به توسعه علوم و صنایع و در نهایت توسعه اقتصادی جامعه منجر میشود چون سرمایه انسانی یکی از مهمترین عوامل توسعه است که از طریق آموزش و پرورش تعلیم و تربیت و کادرسازی میشود.
آموزش و پرورش قزوین با داشتن بیش از ۱۷ هزار معلم، همچون سایر استانها بالاترین نقش تربیتی را ایفا میکند و با دارا بودن ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، سرمایههای انسانی ارزشمندی را باید برای آینده کشور تربیت کند.
توجه ویژه به مناطق محروم اولویت برنامههای آموزش و پرورش قزوین است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یکی از دغدغههای اصلی این دستگاه را رسیدگی به مشکلات دانش آموزان مناطق محروم دانست و گفت: عدالت آموزشی و توجه ویژه به مشکلات مدارس، دانش آموزان و معلمان این مناطق در اولویت برنامههای این نهاد است.
نقی سیاهکالی مرادی افزود: آموزش و پرورش نوعی سرمایهگذاری ملی است و سرمایه انسانی که در نتیجه تعلیم و تربیت حاصل میشود؛ از مهمترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی به شمار میرود.
وی اظهار داشت: بدون تردید جامعهای که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو مؤثری بهرهبرداری کند؛ قادر نخواهد بود هیچ چیز دیگری را توسعه دهد این موضوع موجب شده برنامههای ملی و بینالمللی برای توسعه کمی و کیفی آموزش گسترش یابد.
سیاهگالی مرادی افزود: در جمهوری اسلامی ایران، موضوع توسعه عدالت در دسترسی به آموزش و جذب حداکثری افراد لازمالتعلیم در اسناد فرادستی و برنامههای توسعهای کشور، همواره مورد توجه سیاستگذران و برنامهریزان بوده است.
این مسوول ادامه داد: دسترسی به آموزش و بهبود کیفیت آن دغدغه اصلی در مباحث مربوط به سیاستگذاریهای آموزشی کشور است و اهداف، رویکردها و سیاستها در برنامههای توسعهای جمهوری اسلامی ایران (برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی) در بخش آموزش و پرورش مؤید این موضوع است.
وی تصریح کرد: همچنین تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصتهای تعلیم و تربیت با کیفیت، از اهداف مؤکد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و با توجه به وظایف، مأموریتها و تکالیف مصرح قانونی، از دو دهه گذشته تلاشهای وسیعی برای بهبود شاخصهای آموزشی با هدف ارتقای کارایی درونی نظام آموزشی صورت گرفته است.
افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم قزوینی در تمام مقاطع تحصیلی
سیاهکالی مرادی تاکید کرد: حاصل برنامهریزیهای انجام شده در این خصوص، افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در استان قزوین است که خوشبختانه پوشش تحصیلی در تمام دورههای تحصیلی بالاتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نرخ پوشش تحصیلی واقعی دوره اول متوسطه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ سال را شامل میشود که در سطح استان قزوین ۹۵.۱۱ درصد پسران و ۹۶.۱۰ درصد دختران که مجموعاً ۹۵.۵۹ درصد پوشش تحصیلی در استان بوده و این میزان نسبت به میانگین کشوری که ۹۱.۱۷ درصد اعلام شده رشد چشمگیری را نشان میدهد.
وی اضافه کرد: همچنین در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در استان قزوین مجموعاً ۹۵.۳۲ درصد پوشش تحصیلی در متوسطه اول بود که میانگین کشور ۹۰.۹۴ درصد بوده و نشان از توجه جدی پوشش تحصیلی دانش آموزان است.
سیاهکالی مرادی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی آموزشهای حضوری دانش آموزان افزود: آموزش و پرورش استان قزوین در این مدت علیرغم همه سختی و چالشها اقدامات بسیار خوب و موثری را برای هدایت و تربیت آموزش استان انجام داد.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۱ حضوری شدن مدارس در تمام مقاطع تحصیلی بعداز ۲ سال تعطیلی بود و بستر مناسب برای این آموزش ها فراهم شد و دانش آموزان و خانوادههایشان با کمترین دغدغه از فضای آموزشی و مدارس به صورت حضوری استفاده کردند.
این مسوول ادامه داد: همچنین طرح مشارکتی در سال تحصیلی برای ورزش دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت و ۲۸ چمن ورزشی و پنج ورزشگاه در سطح استان به صورت مشارکتی در حال آماده سازی است که ۱۳ چمن آماده شده و در حوزه ورزش با افتتاح این طرحها انقلابی در استان شکل خواهد گرفت.
سیاهکالی مرادی افزود: افتتاح مرکز سلامت دهان و دندان دانش آموزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در درمانگاه فرهنگیان قزوین که خدمات دندان پزشکی در این مرکز رایگان انجام میشود و سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه در سطح مراکز به لحاظ ساختار قامتی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و همچنین دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه مورد معاینات روانشناختی قرار میگیرند.
وی خاطر نشان کرد: طرح تثبیت جبران یادگیری یکی از اتفاقات خوبی است که در آموزش و پرورش استان با توجه به شرایط کرونا در دستور کار قرار گرفت و برای تمام پایههای آموزشی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شد تا دانش آموزانی که دچار افت تحصیلی هستند از این آموزشها بهره مند شوند.
سیاهکالی مرادی ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز بعد از دو سال وقفه و تعطیلی به دلیل کرونا اعزام دانش آموزان به مسابقات کشوری در دستور کار بود و حضور مستمر دانش آموزان در نماز جمعه و هیات های مذهبی در ایام محرم به صورت خودجوش در سراسر استان شکل گرفت.
۱۰۰ درصد دانش آموزان قزوینی نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در بحث واکسیناسیون همه دانش آموزان که در شرایط دریافت واکسن کرونا را داشتند ۱۰۰ درصد نوبت اول را تزریق و همچنین جامعه فرهنگیان استان ۱۰۰ درصد نوبت اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند و بستر و شرایط لازم برای دریافت نوبت سوم فراهم شده که به لحاظ ساختاری برای اول مهر مشکلی برای آموزشهای حضوری نداشته باشیم.
سیاهکالی مرادی با اشاره به شعار سال با عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" افزود: به همین منظور در راستای توسعه و تقویت آموزشهای مهارتی ۸۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی و آموزشی در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش استان توزیع شد.
وی تصریح کرد: کیفیتبخشی به آموزشهای مهارتی در هنرستانها با هدف متناسبسازی آموزشها با نیاز بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان مدنظر است، برای همین موضوع امسال اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از راه اندازی مرکز رشد و کار آفرینی مدارس متوسطه استان قزوین خبر داد و افزود: این مرکز با بهرهگیری بهینه از امکانات و ظرفیتهای موجود و ایجاد هم افزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی مشترک، ارتقای کیفیت آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی در نظام اقتصادی استان است.
وی اظهار داشت: این مرکز با تاکید بر عملیاتی کردن راهبردهای مبحث مهارت و اشتغال سند تحول دولت مردمی و در راستای اجرای مطلوب امر توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش و همچنین تکالیف قانونی برنامه توسعه، سند اشتغال استان است.
سیاهکالی مرادی گفت: همچنین با توجه به اهمیت توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و تأثیر آن بر رشد اقتصادی جامعه و بهبود شاخصها، جهت تسهیل و تسریع شرایط دستیابی به اهداف نظام آموزشی که منجر به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری میشود مرکز رشد و کارآفرینی مدارس متوسطه استان راه اندازی شد.
اختصاص ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور برای تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزشی
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سفر رئیس جمهور به استان با اختصاص ۱۶۱ میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزشی و ورزشی در قزوین موافقت شد.
وی اظهار داشت: همچنین ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ کارگاه فنی و حرفهای و یک خوابگاه دانش آموزی که به ترتیب هشت میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و هشت میلیارد تومان توسط استان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد.
سیاهکالی مرادی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی بائس آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تا خرداد سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این اردوگاه ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به مرکز اردوگاهی کشور دارد و مکان بسیار مناسبی برای اجرای برنامههای فرهنگی و اوقات فراغت دانشآموزان است.
این مسوول افزود: همچنین اختصاص ۳۸ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی شهید رجایی و الوند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱، اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی آوج توسط بنیاد مستضعفان درسال ۱۴۰۱ و اختصاص ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل ۶ کانون فرهنگی - هنری دانش آموزی استان از محل منابع استانی در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.
وی اضافه کرد: همچنین اختصاص ۳۲ میلیارد تومان برای تکمیل چهار سالن ورزشی، ۲ چمن مصنوعی و یک مجتمع دانش آموزی توسط استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای احداث دبیرستان جایگزین پاسداران (دولت خانه صفوی) توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و استان به نسبت مساوی در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین است.
سیاهکالی مرادی افزود: واگذاری مدرسه گازرخان به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت بهره برداری به عنوان موزه و فضای گردشگری با حفظ مالکیت آموزش و پرورش و همجنین به استانداری قزوین و دستگاههای اجرایی مربوطه مجوز داده شد تا نسبت به تنهاتر زمین دانشگاه فرهنگیان با ساختمانهای مازاد دانشگاههای آزاد استان اقدام کنند.
۳۰ درصد دانش آموزان قزوینی در طرح سواد حرکتی شرکت کردند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین نیز از شرکت ۳۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در طرح سواد حرکتی خبر داد.
صالح یاوری با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین آموختن سواد حرکتی مانند یادگیری الفبا ضروری است، اظهار داشت: باید حرکات بنیادین مانند دویدن، پریدن، جهیدن، چرخیدن، تعادل، توازن، آگاهی از فضا و آگاهی از بدن را در سنین پایین به دانش آموزان آموزش داد.
وی افزود: دوران طلایی برای آموزش سواد حرکتی از سنین ۲ تا ۱۲ سالگی است و در دروان کودکی تا قبل از سنین مدرسه این آموزشها برعهده والدین و بعداز بر عهده معلمان و مربیان تربیت بدنی است.
این مسوول با بیان اینکه آموزش و پرورش در جهت ترویج زندگی سالم برنامههای گوناگونی را دارد، اضافه کرد: اگر میخواهیم در ورزش همگانی و قهرمانی موفق ظاهر شویم، محل برنامه ریزی و اجرای آن آموزش و پرورش و به خصوص مدارس ابتدایی هستند.
وی تاکید کرد: توجه به سلامت جسمی و روحی دانشآموزان از مهمترین اهداف توسعه تعالی آموزش و پرورش است و طرح ارتقا سواد حرکتی زمینهساز افزایش تحرک دانشآموزان خواهد شد.
یاوری ادامه داد: طرح سواد حرکتی شامل مراحل ارزیابی اولیه، مداخلات، ارزیابی ثانویه در خصوص افزایش توان جسمانی و ارتقای فعالیتهای حرکتی دانش آموزان توسط مربیان تربیت بدنی و آموزگاران مدارس است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین افزود: طرح سواد حرکتی شامل مراحل ارزیابی اولیه، مداخلات و ارزیابی ثانویه در خصوص افزایش توان جسمانی و ارتقای فعالیتهای حرکتی دانش آموزان توسط مربیان تربیتبدنی و آموزگاران مدارس است.
وی اظهار داشت: سواد حرکتی به عنوان دانش، درک، اعتماد به نفس و شایستگی بدنی در انجام فعالیتهای جسمانی و حرکتی در محیطهای مختلف، یکی از عاملهای زیربنایی در کیفیت فعالیت بدنی کودکان است؛ به طوری که اگر کودکان با رشد مطلوب سواد حرکتی از دوران کودکی عبور کنند، احتمال تداوم مشارکت آنها در فعالیت بدنی بسیار بیشتر است.
یاوری تصریح کرد: بنابراین پایش وضعیت سواد حرکتی دانش آموزان به عنوان یک شاخص پیشبین در میزان فعالیت آنها بتواند در تدوین و بازبینی برنامههای آموزشی تربیت بدنی مؤثر باشد. رشد سواد حرکتی مؤلفهای کلیدی در توسعه ویژگیهای جسمانی و حرکتی افراد است.
وی ادامه داد: یادگیری و تمرین مهارتهای حرکتی مناسب سن، پایهای برای رشد سواد حرکتی است و برای حس اعتماد به نفس در فعالیتهای بدنی به منظور سرگرمی و سلامت یا به منظور رقابت یا ورزش حرفهای ضروری است.
این مسوول اضافه کرد: شایستگی بدنی و سواد حرکتی یکی از اهداف کلیدی تربیت بدنی است و یکی از عوامل مهم در پیشرفتها و تعالی ابعاد وجودی هر انسانی است و در این طرح تلاش بر این است ضمن آگاهی بخشی به ذینفعان، سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی مورد ارزیابی قرار گرفته و با برنامه تمرینی مشخصی ارتقا یابد.
وی با اشاره به اهداف این طرح تاکید کرد: سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس شهری، ارائه برنامههای مداخلهای ارتقای سواد حرکتی، توسعه ویژگیهای جسمانی و سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس شهری، افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش آموزان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان، اولیا و جامعه در مورد سواد حرکتی و فعالیت بدنی و توسعه همکاریهای بین سازمانی در جهت توسعه و ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان است.
یاوری مهمترین دستاوردهای این طرح افزایش و ارتقای سطح سواد حرکتی دانش آموزان در بین ۳۰ درصد دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی در پایههای اول تا ششم مدارس شهری عنوان کرد.
وی افزود: همچنین تنوع بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی یکی از اهداف عملیاتی سند تحول بنیادین است و فضاهای آموزشی ورزشی به عنوان یکی از محیطهای تربیتی نقش موثری در ارتقای سلامت جسمی روحی و نشاط و سرزندگی دانش آموزان دارد.
این مسوول ادامه داد: بنابراین از مهمترین ارکان اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیتهای مکمل و فوق برنامه ورزشی در اختیار داشتن فضاهای ورزشی بهینه است و لذا موضوع فعالیتهای تربیت بدنی و ارتقا سلامت دانش آموزان از طریق کمک به تأمین بهسازی و بهینه سازی تجهیز و نگهداری سالنهای ورزشی داخل مدارس مهم و ضروری است.
دانش آموزان قزوینی ۱۴۲ رتبه برتر در جشنواره فرهنگی و هنری کشور کسب کردند
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: درچهلمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری فردا و سومین دوره کانونهای فرهنگی تربیتی ۱۴۲ رتبه برتر این جشنوارهها به دانش آموزان استان قزوین تعلق گرفت که با ارتقاء چشمگیری در شاخصهای کمی و کیفی رتبهها، صورت پذیرفت.
حجت الاسلام حسین محمدزاده افزود: جشنواره کانونهای فرهنگی و تربیتی با هدف انتقال و تبادل تجربهها، معرفی توانمندی امور آموزشی، مهارتی و تربیتی دانش آموزان برگزار شد و ۴۰ رتبه اول، ۱۲ رتبه دوم، ۵۱ رتبه سوم، پنج رتبه پنجم و ۳۳ رتبه برگزیده کشوری حاصل تلاش دانش آموزان استان در این جشنواره بود.
وی با اشاره به حضور ارزشمند و مقتدرانه ۲ گروه سرود و نمایش صحنهای در رده اول کشور و همچنین ۲ گروه سرود و نمایش عروسکی در رده سوم کشور، خاطر نشان کرد: توجه به کار گروهی و تولید آثار فاخر از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خصوص تربیت زیبایی شناختی و هنری است.
موفقیت استان در کسب رتبه در رشتههای گروهی، حاصل پیگیری هدف گذاری در اجرای سند تحول بنیادین است.
این مسوول با اشاره به نتایج همزمان سومین دوره فرهنگی هنری کانونها و کسب مجموعاً ۱۴۲ رتبه، به ویژه حضور چهار گروه هنرهای آوایی و نمایشی در بین گروهای برتر کشور بویژه سرودههای گروهی پس از وقفه ۱۰ ساله را از نشانههای پیشرفت جدی استان در عرصه فرهنگ و هنر اعلام کرد.
محمدزاده، شناسایی و کشف استعدادهای دانشآموزان را در زمینههای مختلف از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست تصریح کرد: کانونهای فرهنگی و تربیتی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانشآموزان یکی از مراکز تاثیرگذار در امر تعلیم و تربیت هستند که در سند تحول بنیادین نیز به عنوان مکمل فعالیتهای آموزشی و پرورشی یاد شدهاند.
قزوین رتبه چهارم سواد آموزی کشور را دارد
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قزوین نیز با بیان اینکه ۹۹ درصد جمعیت این استان باسواد هستند، گفت: درحال حاضر قزوین رتبه چهارم کشوری را در باسوادی جمعیت دارد.
ابوالفضل ابراهیمی فلاح افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ میزان با سوادی استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۹۶.۳ درصد بوده که با تداوم فعالیتهای سوادآموزی در راستای شتاب بخشی و سیاستهای کلی سازمان این میزان در سال گذشته به بیش از ۹۹ درصد رسید.
وی اظهار داشت: بی سوادان و کم سوادان تحت پوشش سوادآموزی استان بر اساس سهم ابلاغی که همه ساله از سازمان سوادآموزی به استان داده میشود در سه دوره سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی، دوره تحکیم و تعمیق سواد و دوره انتقال که معادل مدرک ششم ابتدایی است در کلاسهای سوادآموزی جذب شده و تحت آموزش قرار میگیرند.
معاون سوادآموزی استان قزوین با تاکید بر این که مسوولیت سوادآموزی تا پایان دوره ابتدایی ادامه دارد، افزود: در سال گذشته حجم ابلاغی دوره سوادآموزی به تعداد یکهزار و ۴۰۰ نفر به استان اختصاص یافته و حدود ۸۰ درصد تحت پوشش قرار گرفتند و در دوره انتقال یکهزار و ۲۰۰ نفر سهم اختصاص یافته به استان بوده که ۹۸ درصد تحقق یافته است.
وی تصریح کرد: میزان ابلاغی دوره تحکیم یکهزار و ۸۰۰ نفر بوده که حدود ۵۷.۵ درصد آن محقق شده و در مجموع سه دوره حدود ۷۶ درصد پوشش این افراد صورت گرفته است.
ابراهیمی فلاح اظهارداشت: تعداد مربیان آموزش دهنده سوادآموزی استان ۱۷۶ نفر است که بیشتر کلاسهای سوادآموزی در مدارس با امکانات آموزش و پرورش برگزار میشود و تنها بخش محدودی از کلاسها در حسینیهها و مساجد روستایی تشکیل میشود.
کلام آخر:
سنگ بنای توسعه در هر جامعهای توجه به حوزه فرهنگ و به ویژه آموزش وپرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی است که سرمایه گذاری در این حوزه مهم باید در اولویت باشد.
یکی از مهمترین و اساسیترین اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی، فراهم نمودن زمینهی تکامل و پرورش تمام ساحتی نسل نوپای جامعه است، در این راستا ضمن تقویت عناصری چون افزایش مشارکت خانوادهها و دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت، مهارتهای کار و زندگی، تقویت احساس مسوولیت نسبت به مصالح اجتماعی از قبیل خصلتهای همکاری، همیاری، ایثار و فداکاری، زنده نگه داشتن یاد خدا و همچنین برانگیختن احساس کرامت و عزت نفس در دانش آموزان لازم به نظر میرسد و دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژهای دارد.
نظر شما