۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84865930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت ۱۶۰ میلیارد تومان به آبخیزداری خراسان جنوبی اختصاص داد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته دولت سیزدهم ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان اختصاص داده که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا نصرآبادی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: تخصیص اعتبارات ویژه در حوزه آبخیزداری باعث رونق مجدد نهضت آبخیزداری در استان خراسان جنوبی شده است.

وی اظهار داشت: از این اعتبار تاکنون ۹۶ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۴۶ حوزه را تحت پوشش قرار داده و ۲۶ سازه جدید احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای کاهش معضلات خشکسالی، کاهش فرسایش خاک و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده است.

وی از اقدامات مقابله با بیابان‌زایی در ۱۰ شهرستان با ۱۰ پروژه در سطح ۶۰ هزار هکتار و با تخصیص اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

نصرآبادی ادامه داد: در حوزه مرتع نیز طرح‌های مرتعداری، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی، پیگیری و اجرایی شده، علاوه بر این با اعتبار ۲ میلیارد تومان ۱۲ پروژه در حوزه جنگل از تولید نهال تا مراقبت و نگهداری اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از طرح کاداستر در خراسان جنوبی اجرایی شده است گفت: تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ برای ۱۱ میلیون هکتار از اراضی استان کاداستر انجام شده بود و از شهریور پارسال تاکنون سه میلیون هکتار دیگر از اراضی حدنگاری شده و ۲۰۰ هزار هکتار دیگر باقی مانده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در این هفته افتتاح می‌شود که ضمن بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر، ۱۳۰ رشته قنات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به دیدار اخیر استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اشاره کرد و گفت: با قول مساعد رئیس سازمان مقرر شد در یک بازه سه ساله از سال ۱۴۰۲ به بعد اعتبار لازم برای مطالعات آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی برای یک میلیون هکتار از این حوزه‌ها تخصیص یابد.

نصرآبادی درباره طرح احیای ردیف ملی آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز مرزی گفت: یک سوم حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی مرزی است بنابراین احیای این ردیف بودجه به‌طور جد در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha