۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84865810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نائب رییس مجلس شورای اسلامی مشکلات گنبدکاووس را بررسی کرد
گفت و گوی نیکزاد با اهالی سایت مسکن مهر کاج گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - نائب رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در سفر به گنبدکاووس از برخی پروژه‌های زیرساختی در ۲ بخش راه‌های ارتباطی و آب آشامیدنی و نیز مسائل و مشکلات ۲ سایت مسکن مهر و همچنین مکان پیش‌بینی شده برای نگهداری معتادان متجاهر (ماده ۱۶) این شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد روز پنجشنبه ابتدا از جاده روستایی «آق آباد - چای قوشان» از محورهای پرتردد روستایی گنبدکاووس که ۲۵ کیلومتر طول داشته و از آسفالت مناسب برخوردار نبوده و ۲ کیلومتر آن نیز به سبب همجواری با سد گلستان دچار برآمدگی یا فرورفتگی شده بود، بازدید کرد.

وی در این بازدید و با هماهنگی اکبری قائم مقام سازمان راهداری کشور مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت و زیرسازی و آسفالت ۲ کیلومتر این جاده روستایی اختصاص داد تا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نسبت به انجام کار اقدام نمایند.

نیکزاد سپس از جاده روستایی اما شوسته (شنی) «ملک علی تپه به آجی قوشان» به طول هفت کیلومتر بازدید کرد و خواستار آسفالت آن با هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی توسط ۲ نهاد  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راهداری و حمل و نقل گلستان شد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی مشکلات گنبدکاووس را بررسی کرد
بازدید نیکزاد از جاده روستایی آق آباد به چای قوشان گنبدکاووس

نائب رییس مجلس شورای اسلامی سپس به روستای «اگری بوغاز» از توابع بخش «داشلی برون» گنبدکاووس رفت و در جریان مشکل کمبود آب آشامیدنی اهالی و اختلافات برخی روستاییان درخصوص منابع طبیعی قرار گرفت و خواستار رفع این مشکلات شد.

به گفته ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان روستای «اگری بوغاز» نیاز به ساخت یک مخزن ذخیره ۳ هزار متر مکعبی دارد که با حفر یک حلقه چاه و احداث شبکه انتقال و توزیع آن به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نیکزاد در این بخش قول پیگیری تخصیص برخی منابع برای تامین آب شرب اهالی این روستا و دیگر روستاهای مناطق مرزی و مرکزی گنبدکاووس که فاقد آب آشامیدنی بوده یا با کمبود آن مواجه‌اند، داد.

وی همچنین از جاده ترانزیتی و درحال ساخت موسوم به نفت گنبدکاووس هم بازدید کرد و با توجه به اهمیت این جاده حدود ۴۵ کیلومتری که فاصله گنبدکاووس به مرز اینچه برون را نصف خواهد کرد، قول تامین قیر رایگان برای تکمیل جاده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داد ضمن اینکه از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز خواست تا نسبت به اخذ ماده ۲۳ اقدام کند.

مطابق اعلام مسوولان تاکنون ۱۵ کیلومتراز این جاده زیرسازی و آسفالت شده و ۱۰ کیلومتر دیگر آن هم در حال زیرسازی است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی مشکلات گنبدکاووس را بررسی کرد
گفت و گوی  نیکزاد با اهالی سایت مسکن مهر پیرحاجی گنبدکاووس

نائب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود از ۲ سایت مسکن مهر «کاج و پیرحاجی» شهر گنبدکاووس بازدید و از نزدیک با اهالی این دو سایت مسکونی و مسائل و مشکلات آنها به ویژه عدم دفع مناسب فاضلاب، حمل نشدن زباله‌ها و کم توجهی به فضای سبز مطلع و از مسوولان متولی خواست نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

نیکزاد گفت: امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای سایت مسکن کاج برای ساماندهی وضعیت سیتسم فاضلاب آن اعتبار پیش بینی شده که برای آخرین باز در این سایت هزینه خواهد شد و از این پس اهالی باید با انتخاب هیات مدیره نسبت به رفع مسائل و مشکلات خود اقدام نمایند.

وی افزود: شهرداری گنبدکاووس نیز موظف شد نسبت به جمع آوری مستمر زباله و توسعه فضای سبز اقدامات لازم را انجام دهد.

نیکزاد همچنین برای رفع معضل زباله اهالی سایت مسکن پیرحاجی گنبدکاووس نیز گفت: شهرداری مسوولیت حمل زباله را خواهد داشت و راه و شهرسازی نیز زمین مناسب برای احداث پارک در حومه این سایت مسکونی را برعهده خواهد گرفت.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی در آخرین بازدید خود از مرکز پیش بینی شده برای نگهداری معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ این شهر گفت: مساعدت لازم از منابع اعتباری ملی و استانی برای راه اندازی این مرکز انجام خواهد شد.

قرار است نیکزاد و هیات همراه تا ساعاتی دیگر در جلسه شورای اداری گنبدکاووس حضور و نسبت به جمع بندی موضوعات اقدام و در جمع مدیران این شهرستان سخنرانی کند.

در سفر نائب رییس مجلس شورای اسلامی، دو نماینده مردم تهران و نیز نماینده ملکان در مجلس و معاونان ارشد برخی وزارتخانه‌ها و سازمان ها مانند راهداری، بنیاد مسکن و آب و فاضلاب به همراه مدیران استانی وشهرستانی حضور داشتند.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha