۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84865782
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: زیرساخت ادارات شهرستان گرمه ارتقا می یابد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر تسریع در حل مشکلات شهرستان گرمه،گفت: زیرساخت ادارات و نهادهای دولتی این شهرستان بر اساس ساختار و موقعیت این منطقه ارتقا می یابد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در بدو ورود به شهرستان گرمه در گلزار شهدای شهر درق، اظهار داشت: در یک بازه زمانی مشخص تمام مشکلات و مطالبات به حق اهالی این شهرستان را با هم افزایی و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی برطرف خواهیم کرد.

وی افزود: خواسته های مردم این شهرستان در حوزه اختلافات مرزی، راه میامی به گرمه یا جاجرم، اتمام پروژه های عمرانی، استفاده بهینه از آب و افزایش بهره وری و کشاورزی مدرن، ارتقای ادارات شهرستان و موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته سفر رییس جمهور به استان، گفت: این اعتبارات برابر با ۱۳ سال بودجه دوره ای استان است که با هم افزایی نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی در راستای توسعه استان هزینه خواهد شد.

استاندار خراسان‌شمالی: زیرساخت ادارات شهرستان گرمه ارتقا می یابد

ارتقای سطح آموزشی شهرستان گرمه

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان گرمه با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی علمی، باید برنامه ریزی مناسبی برای حوزه آموزش انجام شود.

محمد وحیدی با اشاره به اینکه در شهرستان گرمه در هشت سال گذشته شاهد افت تحصیلی هستیم، اظهار داشت: نیروی توانمند و مستعد شهرستان گرمه، نیازمند برنامه ریزی آموزشی مناسب است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان گرمه ۲ هزار میلیارد تومان کامیون دست دوم خریداری کرده‌اند، تأکید کرد: این موضوع نشان از پتانسیل سرمایه‌گذاری در شهرستان را دارد که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید هدایت سرمایه‌های مردم هدف‌گذاری شود، تصریح کرد: طرح خوبی برای زنجیره تولید مواد غذایی در شهرستان گرمه شکل گرفته است که باید ادامه‌دار باشد.

وحیدی با تأکید براینکه شهرستان گرمه به لحاظ جمعیتی، جمعیت بالایی ندارد اما به لحاظ اقتصادی شهرستانی تأثیر گذار در استان است، افزود: آبگیری سد گلمندره موجب تأمین آب صنعت در شهرستان می‌شود و این موضوع بسیار مورد اهمیت است.

ضررورت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

دیگر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه استان نیاز به برنامه هدفمند دارد و باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

سید محمد پاکمهر اظهار داشت: در این استان منابع آبی خوبی وجود دارد ولی از ظرفیت آن‌ استفاده نشده است.

وی افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اقتصاد خراسان شمالی را متحول می کند و میزان عقب ماندگی این استان را به نسبت سایر استان ها جبران می کند.

پاکمهر ادامه داد: استفاده از انژی های تجدیدپذیر از دیگر ظرفیت های استان است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

 ۷۴۳ طرح با اعتبار یکهزار و ۹۴۸ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان خراسان شمالی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می شود.  

شهرستان گرمه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان های مرکزی و جنوبی کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha