۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۵۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84865365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمر بندی شمالی زنجان کلنگ زنی شد

زنجان - ایرنا - در نخستین روز از هفته دولت پروژه مهم کنار گذر و کمربندی شهر زنجان با برآورد هزینه ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به طول ۲۵ کیلومتر کلنگ زنی شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان شامگاه چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی کمربندی شمالی زنجان، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر افزود: این پروژه مهم شهر زنجان در قطعات مختلف اجرایی خواهد شد که در توسعه شهر و استان زنجان نقش بسزایی دارد.

مسعود بیات منش افزود: بر این اساس در اولین سفر دولت نهم بحث این پروژه مطرح و مصوب شد تا وارد فاز مطالعاتی شود و از طریق منابع عمومی و دولتی جذب اعتبار و احداث  شود.

این مسوول، با بیان اینکه طول کمربندی این پروژه ۲۵ کیلومتر است ادامه داد: پروژه‌های مهم راه سازی در استان وجود دارد که اولویت اتمام این پروژه‌ها در سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح بود و همین امر موجب شد نتوانیم در این فرازو نشیب ها برای این پروژه منابعی تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته که این پروژه قطعی شد با سفر دولت سیزدهم به استان، دوباره پروژه مطرح شد، اظهار داشت: مقرر شد از منابع مولدسازی، ارزش‌ افزوده‌ای که برای زمین‌های دولتی، سازمان ملی، زمین و مسکن در شهر و استان زنجان وجود داشت تامین اعتبار شود.

بیات منش با بیان اینکه با پیگیری‌های اتفاق افتاده خوشبختانه مجوز قطعات ۵ و ۶ را دریافت کردیم، افزود: قطعه ۵ امروز کلنگ‌زنی می‌شود اما همزمان کل پروژه را آغاز  می کنیم، با این حال بلافاصله قطعه ۶ نیز به پیمان سپاری خواهد رفت که اتمام این قطعه بخش غربی این کمربندی را به بهره‌برداری خواهد رساند.

وی با اشاره به اینکه قرارداد برای قطعه پنجم دو ساله است، گفت: با توجه به اینکه منابع به صورت ۱۰۰ درصد پیش بینی شده و در حدود یکهزار تا یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان منابع خواهیم داشت با توانمندی شرکت جهاد نصر این قطعه و قطعه بعدی تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در این دو پروژه ۱۰ خط عبوری برای این کمربندی پیش بینی شده که ۶ خط مانند اتوبان زنجان تبریز و زنجان قزوین خواهد بود.

به گفته این مسوول، باتوجه به مجاورت این پروژه با شهر زنجان ۴ خط نیز به عنوان راهگذرهای شمالی و جنوبی در دو طرف پروژه پیش بینی شده تا علاوه بر اینکه این راه هم راه عبوری برای عبور کنندگان از شهر باشد بتواند با ایمنی بیشتر ترافیک را نیز از شهرک ها جذب کند.

وی با بیان اینکه شهرک‌های شمالی که در شهر زنجان ساخته شده از دسترسی به معابر درون شهری و برون شهری کمبودهایی دارند که این پروژه این موارد را مرتفع خواهد کرد، ادامه داد: برای این قطعه که در حدود ۵ کیلومتر است چیزی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت جهاد نصر به صورت ۲۴ ماهه داریم و پیمانکار تجهیز کارگاه انجام داده است.

بیات منش یادآور شد: با این حال قطعه ۶ نیز به طول ۴ کیلومتر از انتهای این قطعه تا اتوبان زنجان تبریز مناقصه و پیمان سپاری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دو تقاطع بزرگ در این پروژه وجود دارد تقاطع تهم و تقاطع جاده فرودگاه که تقاطع جاده فرودگاه در اولویت احداث قرار دارد، چراکه این تقاطع مشکلی که در دسترسی به بهشت زهرا  وجود دارد را مرتفع خواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha