«جادوی برنابئو»؛ یوفا با تحلیل فنی به حرف «بنزما» ایمان آورد

تهران- ایرنا- گزارش فنی اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در مورد فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، مولفه اصلی موفقیت و قهرمانی رئال مادرید را افشا کرد.

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) گزارش فنی فصل گذشته لیگ قهرمانان را منتشر کرد؛ فصلی که برای نخستین بار در آن قانون گل زده در خانه حریف حذف شد.

در این گزارش علاوه بر تحلیل اتفاقات رخ داده در زمین بازی، به ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به عنوان اصلی‌ترین مولفه موفقیت رئال مادرید اشاره شده است.

«روبرتو مارتینز» سرمربی تیم ملی بلژیک در این‌باره گفته است: ۹۵ دقیقه برابر منچسترسیتی یعنی از دست رفتن کنترل بازی؛ در چنین شرایطی چالش اصلی برای هر تیم، به دست گرفتن دوباره نبض بازی در مواجهه با توفان است.

«آیتور کارانکا» مدافع اسبق رئال نیز چنین روایتی دارد: تنها زمانی متوجه خاص بودن رئال می‌شوید که پیراهن این تیم را بپوشید.

«فرانک دی‌بوئر» ۵۰ سال پیش تاثیر حذف کردن یک تیم با قانون گل خارج از خانه را توضیح داد و گفت: جذاب‌تر از همه این است که تیم میزبان بابت دریافت گل بیشتر، هیچ نگرانی ندارد.

مارتینز در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: ۲۰ دقیقه پایانی دیگر یک بخت‌آزمایی نیست و هر دو تیم فرصت‌هایی دارند. هیچ سفری به اعماق ناشناخته‌ها در کار نیست.

یوفا در گزارش خود ضمن تاکید بر تاثیر «کارلو آنچلوتی» سرمربی رئال و همچنین کمک‌های قابل توجه «لوکا مودریچ» و «وینیسیوس جونیور» در موفقیت کهکشانی‌ها، دو بازیکن را به طور مشخص، برجسته کرده است: کریم بنزما و رودریگو.

مرد فرانسوی رئال با ۱۵ گل آقای گل مسابقات شد. ستاره برزیلی و جوان رئال هم از دقیقه ۸۰ بازی‌ها به بعد در مجموع پنج گل به ثمر رساند.

حالا که حرف از بنزما شد بد نیست به یکی از نکات جالب در مورد گزارش یوفا و وجه اشتراک آن با نظر مرد فرانسوی اشاره کنیم؛ بنزما پس از بازی رفت رئال برابر منچسترسیتی گفته بود «مهم‌ترین موضوع این است که هرگز تسلیم نشوید و حالا هم ما باید به برنابئو برویم. به هواداران‌مان بیشتر از همیشه نیاز داریم. در برنابئو جادو خواهیم کرد و برنده می‌شویم.»

«تیبو کورتوآ» دروازه‌بان بلژیکی رئال هم از حیث تاثیرگذاری، تفاوت چندانی با دو بازیکن مذکور نداشت. او در لیگ قهرمانان ۵۹ سِیو داشت؛ یعنی پنج سیو به ازای هر بازی و متوسط ۴.۶۳ دخالت و ممانعت از ورود توپ به دروازه! این اعداد و ارقام نشان ‌می‌دهد که حضور مرد بلژیکی در قفس توری تیم فعلی رئال تا چه اندازه تاثیرگذار است.

دیگر مولفه‌ای که البته در گزارش‌ها کمتر به آن پرداخته شده، قدرت رئال روی ضربات هوایی است. در این خصوص دو مورد از آمارها در لیگ قهرمانان برجسته است؛ آنها در جریان این مسابقات از هر ۶۳ کرنر ارسالی روی دروازه‌شان یک بار گل خوردند؛ این در حالی است که در دیدار فینال برابر لیورپول، کهکشانی‌ها در ۷۳.۷درصد از دوئل‌های هوایی مقابل این تیم قدرتی برنده بودند؛ دیداری که در نهایت با پیروزی یک بر صفر قوهای سفید مادرید که با گل وینیسیوس جونیور به ثمر رسید، در پاریس جام قهرمانی را بالای سر برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha