استاندار خراسان رضوی: انتخاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری در انجام ماموریت انجام شد

مشهد -ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: شبکه مدیریت استان با توجه به رویکرد دولت مردمی و مستقل نیاز به تغییراتی داشت که بهینه‌سازی و انتخاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری در انجام ماموریت انجام شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان که به مناسبت هفته دولت در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: اساس حرکت مدیران استان رویکرد و نگاه مردمی در دولت سیزدهم است و بر همین اساس برای انجام خدمت در مقابل همه عوامل مزاحم ایستادگی خواهیم کرد. 

وی بیان کرد: فلسفه حضور مدیران در جایگاه مدیریتی استان خراسان رضوی، خدمت به مردم است، بنابراین استانداری را محلی برای خدمت به مردم می دانیم.

نماینده عالی دولت سیزدهم در خراسان رضوی بیان کرد: هفته دولت به نام و اعتبار شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است و امیدوار هستیم تا به برکت خونهای پاک شهیدان تلاش‌های مسوولان در خدمتگزاری مورد لطف خداوند قرار گیرد.  

نظری ادامه داد: اعتقاد داریم اتصال مدیران به حوزه های علمیه، انقلابی و ارزشی، منجر به افزایش ارزشهای معنوی در آنها می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ابتدای شروع به کار مدیران استانی در دولت سیزدهم و با توجه به شرایط ناپایداری که در موضوعات مختلف همچون انرژی، آب، برق، سوخت، بازار و تامین کالاهای اساسی، زائران و مسائل امنیتی وجود داشت، تدبیری برای قرار گرفتن در شرایط پایدار انجام شد.

این مقام مسوول بیان کرد: بدون اشراف به وضعیت تخصصی استان، امکان تصیم گیری و برنامه ریزی نیز وجود نداشت تا کارهای زیرساختی و عمرانی در کنار سایر مسایل دیگری که در استان وجود داشت پیش رود، بر همین اساس مزیت های استان به دست آمد تا مشکلات مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد؛ در نهایت به نقشه راهی برای رسیدن به اهداف در استان دست پیدا کردیم، زیرا برای انجام کار نیاز به الزاماتی از جمله تامین هزینه های مالی، نحوه اجرای کار و برنامه ریزی زمانی وجود داشت تا با مدیریت و برنامه ریزی موضوعات استانی از بلاتکلیفی خارج شود.

نظری اضافه کرد: امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم که هزار و ۲۴۰ طرح به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سطح استان، افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود؛ ۹۳۰ طرح با ارزش اعتباری بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و ۳۱۰ طرح نیز به ارزش بیش از ۸۴ هزار میلیارد تومان، عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر استان خراسان رضوی در برخی از مسائل آموزشی، بهداشتی و ورزشی از سرانه کشوری عقب تر است و باید برای جبران این عقب ماندگی برنامه هایی انجام شود؛ به عنوان مثال باید شرایط زیر ساختی فراهم شود تا برخی از برنامه های اقتصادی و عمرانی به نتیجه خود برسد و این در حالی است که بیش از ۴ هزار طرح نیمه کاره در سطح استان وجود داشت و سیاست دولت سیزدهم نیز تکمیل طرح هایی بود که بیش از ۵۰ درصد آن ساخته شده باشد.
نظری گفت: بنا داریم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ و در بازه ای چهار ساله، این طرح ها به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha