توسلی: بی‌مهری مسوولان فدراسیون‌ بزرگ‌ترین آسیب را به فوتسال زنان زد

تهران- ایرنا- دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان گفت: بی‌مهری مسوولان فدراسوین فوتبال سب شد تا نیروهای متخصص را یکی پس از دیگری از دست دهیم و این موضوع بزرگترین آسیب را به فوتسال زنان زد.

فرزانه توسلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت تیم ملی فوتسال زنان، اظهار داشت: تیم ملی از ۲۰۱۸ تاکنون اردویی نداشت و تنها در مسابقات کافا شرکت کرد. سطح این بازی‌ها نسبت به تیمی که قهرمان آسیاست، بالا نیست؛ اما به هر حال در آن مسابقات شرکت کردیم و قهرمان شدیم و بعد از آن با دو اردو در کافا حضور یافتیم و پس از آن تنها یک اردوی استعدادیابی داشتیم.

وی افزود: در رده‌های مختلف فوتبال زنان اردو داریم و جوان‌ترها به تیم ملی بزرگسالان تزریق می‌شوند. برخی گله کرده‌اند که چرا بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان تغییر نمی‌کنند. هیچ رده‌ای در بخش فوتسال نداریم و تنها رده بزرگسالان را داریم و نمی‌توانیم جوانان را بیاوریم یا استعدادیابی کنیم و اردو بگذاریم تا به تیم بزرگسالان تزریق شوند.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان عنوان کرد: غیر از بعد فنی بازیکنان، نبود تیم‌های پایه سبب شد تا پشتوانه‌ای برای تیم ملی فوتسال زنان نداشته باشیم و همان ترکیب اصلی و قدیمی در تیم ملی حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: میانگین سنی تیم ملی فوتسال زنان بالاست و باید جوان‌ترها به تیم اضافه شوند و متاسفانه علاوه بر مشکلاتی که در کشور خودمان وجود داشته، از طرفای ای‌اف‌سی هم مورد بی‌مهری قرار گرفتیم. مسابقات فوتبال در تمام رده‌ها در آسیا در حال برگزاری است؛ اما متاسفانه تا ۲۰۲۶ هیچ برنامه‌ای برای فوتسال زنان در نظر گرفته نشده است. این ظلمی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در حق فوتسال زنان در قاره کهن کرده است.

توسلی یادآور شد: ما قهرمان آسیا هستیم و کشورهای ژاپن، تایلند، عربستان و کویت در حال سرمایه‌گذاری هستند و فوتسال در آسیا در حال رشد است. در این چند ماه گذشته مسابقات غرب آسیا با شکوه خاصی برگزار شد و امیدوارم کنفدراسیون آسیا هم نگاه ویژه‌تری به فوتسال زنان داشته باشد و هر چه زودتر جام ملت‌های آسیا را برگزار کند.

وی درباره حضور سرمربیان مطرح ایرانی در تیم‌های عربی، گفت: متاسفانه بی‌مهری فدراسیون فوتبال سبب شد تا سرمربیان مطرح هدایت تیم‌های عربی را برعهده بگیرند. در ۲۰۱۸ با هدایت شهرزاد مظفر قهرمان آسیا شدیم و بعد از آن برنامه‌ای برای تیم ملی فوتسال نبود و وی با یک پیشنهاد بهتر راهی کویت شد و سعی کرد فوتسال را در آن کشور راه اندازی کنند.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم و این موضوع بزرگ‌ترین آسیب برای فوتسال زنان است. باید این مربیان در کشور باشند تا استعدادها را کشف کنند و به تیم ملی تزیرق شوند و امیدوارم فدراسیون فوتبال راهکارهایی در نظر بگیرد تا این عزیزان را به کشور بازگرداند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha