۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84864515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نروژ و انگلیس "میکرو پهپاد" به اوکراین می‌فرستند

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84864515
 نروژ و انگلیس "میکرو پهپاد" به اوکراین می‌فرستند

تهران-ایرنا- وزرات دفاع نروژ از همکاری این کشور با انگلیس در زمینه تامین میکرو پهپادها برای اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، هواپیمای بدون سرنشین «تلدین فلیر بلک هورنت» (Teledyne Flir Black Hornet) پهپادی در ابعاد بسیار کوچک است که در ماموریت‌هایی از جمله شناسایی و تشخیص هویت اهداف کاربرد دارد.

بنابر اعلام وزارت دفاع نروژ، قیمت این پهپاد تا سقف ۹۰ میلیون کرون نروژ (۹.۲۶ میلیون دلار) خواهد بود.

انگلیس از آغاز جنگ در اوکراین تاکنون ۲.۷ میلیارد دلار کمک‌های نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است. نیروهای انگلیسی در حال حاضر با کمک چندین کشور اروپایی مشغول آموزش نظامیان اوکراینی در خاک انگلیس هستند.

دولت نروژ نیز پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، به تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو پیوست و مرزها و بنادر خود را به روی این کشور بست. این کشور تاکنون بیش از یکصد سامانه دفاع موشکی به کی یف ارسال کرده است. پیشتر نیز ۲ هزار نارنجک انداز ضد تانک در اختیار اوکراین قرار داده بود.  

همچنین «یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ در ماه‌های گذشته از تخصیص یک بودجه ۴۳.۷ میلیون دلاری برای طرح ابتکاری انگلیس به منظور خرید تسلیحات برای اوکراین خبر داده‌ بود.

بسیاری از کارشناسان درباره ورود کشورهای غربی از جمله ناتو و آمریکا به جنگ اوکراین هشدار داده و درباره شروع جنگ هسته‌ای یا جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha