کشاورزان روستای امزاجرد همدان ۱۹ حلقه چاه آب را در اختیار دولت قرار دادند

همدان- ایرنا- رییس شورای اسلامی روستای امزاجرد از توابع شهر همدان گفت: کشاورزان این روستا در راستای کمک به دولتمردان برای رفع مشکل آب همدان، ۱۹ حلقه چاه کشاورزی را در اختیار دولت قرار دادند.

حمیدرضا جلالی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب موجود در ۱۵ چاه کشاورزی با اتصال لوله به آن، به تصفیه خانه  ۱۲۰ هکتاری که زمین آن سالها پیش به اداره آب هدیه شده در حال انتقال است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر لوله گذاری ۱۰ حلقه چاه پایان یافته و پنج حلقه چاه نیز در حال اجرا است که به زودی پایان و آب همه این چاه ها به تصفیه خانه موجود در روستای امزاجرد منتقل می شود.

کشاورزان روستای امزاجرد همدان ۱۹ حلقه چاه را در اختیار دولت قرار دادند

رییس شورای اسلامی بخش مرکزی همدان افزود: هم اینک دبی هر حلقه چاه ۱۰ تا ۳۰ لیتر در ثانیه است و به طور متوسط ۲۰ لیتر آب در ثانیه از هر یک از این چاه ها به تصفیه خانه پمپاژ می شود.

جلالی بیان کرد: علاوه بر ۱۵ حلقه چاه یاد شده، آب یک حلقه چاه به یکی از پادگان ها منتقل شده و از آب سه حلقه چاه دیگر روستای امزادجرد نیز برای تانکر آبرسانی استفاده می شود.

کشاورزان روستای امزاجرد همدان ۱۹ حلقه چاه را در اختیار دولت قرار دادند

به گفته وی روستای امزاجرد دارای ۱۰۰ حلقه چاه دارای مجوز است.

به گزارش ایرنا، روستای امزاجرد با سه هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز استان و در مسیر جاده همدان- تهران قرار دارد و بیشتر ساکنان این روستا در حرفه دامداری و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است و به همین دلیل مردم همدان از ابتدای هفته جاری با قطعی چندین ساعته آب مواجه هستند.

به همین دلیل «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف دو تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha