۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 5252
کد خبر: 84864295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه مالی از اهدای ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونای ایرانی تشکر کرد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه جمهوری مالی با قدردانی از اهدای ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا از سوی ایران بر تقویت تبادلات تجاری و اقتصادی و تقویت تبادلات در حوزه تکنولوژی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از مالی، عبدالله دیوپ وزیر خارجه جمهوری مالی از برگزاری نشست کمیسیون مشترک ابراز رضایتمندی کرد و گفت: نشست کمیسیون مشترک بعد از ۱۵ سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سفر ۶ ماه پیش خود به تهران افزود: ۶ ماه پیش در سفر به تهران تصمیم گرفتیم که این نشست را برگزار کنیم و خوشبختانه امروز محقق شد و شاهد حضور وزیر خارجه ایران در باماکو هستیم و کشور مالی بسیار خرسند است که آقای امیرعبداللهیان اولین سفرش به قاره آفریقا را به مالی انجام داده است.

وزیر خارجه جمهوری مالی افزود: کمیسیون مشترک با این نکته افتتاح شد که یکبار دیگر بر تعهد دو کشور به منظور انجام پروژه‌هایی در راستای منافع دو کشور و تقویت تبادلات تجاری و اقتصادی و تقویت تبادلات در حوزه تکنولوژی تأکید شود.

دیوپ بیان کرد: از پیشنهاد و تمایل ایران برای ساخت و ایجاد مرکزی که بتواند در انتقال تکنولوژی به ما کمک کند استقبال کرده و ابتکار آقای امیرعبداللهیان را برای برگزاری نمایشگاه تکنولوژی و دستاوردهای فنی ایران برای جوانان کشورمان در ماه‌های آینده با آغوش باز پذیرا شدیم.

وی اضافه کرد: در زمینه کشاورزی و دامپروری نیز پروژه‌های مهمی داریم. ایران آمادگی و علاقه خود را برای تولید واکسن و همکاری در حوزه کشاورزی و دامپروری اعلام کرد.  

قدردانی وزیر خارجه جمهوری مالی از اهدای ۱۰۰هزار دُز واکسن کرونا از سوی ایران

وزیر خارجه جمهوری مالی به اهدای یک میلیون دزُ واکسن کرونا و تحویل اولین محموله ۱۰۰ هزار دزُ توسط امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار دزُ واکسن در اختیار وزارت بهداشت مالی قرار گرفت و از این هدیه تشکر می‌کنیم و به ایران به خاطر اینکه این واکسن ساخت ایران است تبریک می‌گوییم.

دیوپ همچنین بیان کرد: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری وجود دارد ولی آنچه ارزشمند است تأکید آیت‌الله رئیسی در ارتباط با همکاری با مالی است. ایران به دنبال انجام اقدامی تبلیغاتی نیست و عزم جدی دارد.

وی درخصوص خروج آخرین نیروهای نظامی فرانسه از مالی و استقبال مردم این کشور از خروج این نیروها نیز اظهار داشت: مهم این است که دفاع از یک کشور به فرزندان آن کشور سپرده شود. حمایتی که فرانسه از ما به عمل بیاورد حمایتی نیست که در چارچوب حفظ استقلال و تمامیت ارضی ما باشد و همه کمک‌هایی که از سوی دیگران به مالی صورت می‌گیرد باید بر این اساس باشد که ما ظرفیت و قدرت دفاع از خود و حفظ استقلال خود را بازیابیم.

وزیر خارجه جمهوری مالی ادامه داد: مهم این است که مالی تصمیم گرفته سرنوشت خود را در دست بگیرد و امنیت را خود در چارچوب مرزهایش برقرار کند و این بدان معنا نیست که مالی به تنهایی می‌تواند با تروریسم مبارزه کند. از الان به همه کشورهایی که انتخاب مردم مالی و استقلال این کشور را محترم می‌شمارند، خوشامد می‌گوییم.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha