رشد چشمگیر میزان اعتبارات تخصیصی به استان کهگیلویه و بویراحمد در یکسال گذشته

یاسوج - ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:طی یک سال گذشته تاکنون یکهزار و ۳۶۳ میلیارد تومان اعتبار در سرفصل های مختلف به این استان اختصاص یافته که نسبت به سال قبل آن از رشد چشمگیری برخوردار است.

علی شهابی نسب روز چهارشنبه بمناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تکمیل یکهزار و ۵۰۰ طرح عمرانی در فصول منابع آب،کشاورزی،حمل و نقل،عمران شهری،ورزش، فرهنگ و هنر، بهزیستی، بهداشت و سایر بخش ها به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته که رقم قابل قبول و تاثیرگذار در تقویت زیرساخت هاست  .

به گفته شهابی نسب در این مدت ۲ هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مالی استانی، متوازن، ملی و سایر منابع مالی برای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ حدود ۴۷۷ میلیارد تومان بودجه از محل های مختلف به استان اختصاص یافته بود تاکید کرد: میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان در یک سال گذشته نسبت به یک سال پیش آن رشد چشمگیر و چند برابری یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی و اقتصادی از محل سفر رئیس دولت سیزدهم به استان اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: در این سفر سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بودجه برای ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور در بخش‌های مختلف مانند از گردشگری، راه، آب ،منابع نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب بخشی به روند توسعه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید.

شهابی نسب ابراز داشت: از مهم ترین پروژه های عمرانی در سفر رییس جمهور، سد تنگ سرخ، جاده پاتاوه به دهدشت، راه یاسوج به سی سخت، یاسوج به بابامیدان و چهار بیمارستان هستند.

وی عنوان کرد: برای نمونه جاده پاتاوه به دهدشت پس از حدود ۲۸ سال تعیین تکلیف و اعتبارات لازم به آن تزریق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این سفر همچنین ۶۶۵ میلیون دلار اعتبار ارزی و یکهزار و ۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای پرداخت در کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسیده است.

رییس‌جمهور در پنجمین سفر استانی در مهرماه ۱۴۰۰ به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha