معاون استاندار: با جمع‌آوری ریل‌ های متروکه در قم آرزوی دیرینه مردم تحقق یافت

قم_ایرنا_ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به برخی طرح‌های شاخص استانی،گفت: جمع آوری ۱۵ کیلومتر از ریل‌های راه‌آهن از داخل شهر آرزوی دیرینه مردم بود که محقق شد.

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین اقدامات و دستاوردهای یک‌ساله دولت است، ازاین‌رو برای هفته دولت برنامه‌ها و دیدارهای رودرروی مردم و مسئولین در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه شعار هفته دولت امسال، دولت مردم است، افزود: این برنامه‌ها از صبح چهارشنبه شنبه دوم شهریورماه با حضور استاندار و مدیران استانی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) آغاز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با تاکید بر اینکه مهم‌ترین برنامه هفته دولت امسال حضور بی‌واسطه مسئولین در میان مردم است، گفت: روز چهارشنبه دوم شهریورماه که روز اول هفته دولت، با نام میثاق با ولایت، روز سوم شهریور با نام فساد ستیزی و عدالت، چهارم شهریور تحول و خلاقیت، پنجم شهریور خانواده و سلامت، ششم شهریور، اخلاق و معنویت، هفتم شهریور، دانش و پیشرفت، هشتم شهریور، شجاعت و عقلانیت نام‌گذاری شده‌اند و متناسب با عناوین روزها برنامه‌هایی در این راستا پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ابراز کرد: در این معاونت سه زیر مجموعه اداری مالی استانداری که وظیفه رسیدگی به مسائل اداری و مالی داخلی استانداری را بر عهده دارد؛ دفتر برنامه‌ریزی بودجه و تحول اداری که در حوزه‌هایی مانند بهره‌وری اصلاح فرایندها و تحول اداری فعالیت می‌کند و حوزه دیگری با نام فناوری اطلاعات بوده که به حوزه آی تی و شبکه دولت مربوط می‌شود، فعالیت می‌کنند.

قریشی اصلی‌ترین محور برنامه استانداری قم در هفته دولت با توجه به شعار مردمی بودن دولت که رئیس محترم مطرح کرده‌اند، ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم دانست و ادامه داد: همان‌طور که در فعالیت‌های چندماهه استاندار به چشم می‌خورد، حدود ۱۵۰۰ مصوبه در دیدارهای استاندار از شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها و مناطق قم به تصویب رسیده است به‌گونه‌ای که حدود ۷۰ درصد مصوبات سفرهای استاندار تاکنون انجام و یا در حال انجام است و مصوبه‌ای بر روی زمین نمانده است؛ همچنین دور دوم سفرهای استاندار به بخش‌ها و مناطق قم از جمعه این هفته آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ازجمله برنامه‌های هفته دولت در استان قم، برگزاری شورای اداری استان با حضور معاون ریاست‌جمهور بوده و قرار است در این جلسه، ۱۸۱ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان به‌صورت همزمان افتتاح شود، گفت: بنا به دستور استاندار هفته دولت امسال هیچ‌یک از پروژه‌های ناقص مورد افتتاح قرار نخواهد گرفت و تنها پروژه‌هایی افتتاح خواهد شد که به‌صورت کامل به اتمام رسیده باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم اضافه کرد: در روز کارمند از کارمندان نمونه استان قم با حضور یکی از معاونین رئیس‌جمهور تقدیر به عمل می آید، همچنین نخستین یادواره شهدای کارکنان دولت نیز امسال در قم برگزار خواهد شد که این  برنامه به‌صورت هرساله برگزار خواهد شد و تاکنون حدود ۲۰۰ شهید از کارکنان دولت در استان قم شناسایی‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حضور استاندار و معاونین استانداری در نماز جمعه‌های قم و بخش‌های تابعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته دولت در استان قم است.

قریشی در پاسخ به خواسته‌ها و سؤالات مردم مبنی بر پروژه‌های نیمه‌تمام استان قم تاکید کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم و سفر مهم ریاست‌جمهوری به قم، ۱۴۲ مصوبه برای رفع این مشکلات به تصویب رسید که بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است و در چند ماه اخیر حدود ۵۰ درصد اعتبار از این دو هزار میلیارد تومان به طرح‌های مصوب اختصاص داده‌شده است که این یک تحولی در امر تخصیص اعتبارات است.

وی از تعیین تکلیف برخی از پروژه‌های مهم استان خبر داد و ابراز کرد: از همین اعتبارات برخی از طرح‌های عمرانی استان قم که حتی تا ۱۰ سال نیز بلاتکلیف بوده‌اند در حال اجرا و تکمیل شدن هستند، همچنین بعضی از طرح‌هایی نظیر جمع‌آوری ریل راه‌آهن که سال‌ها آرزوی مردم بود نیز در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم اضافه کرد: در هفته دولت حدود ۶۴ طرح زیر بنایی تکمیل‌شده به بهره‌برداری خواهد رسید که نشان می‌دهد مصوبات دولت اجرا شده یا در حال اجراست و طرح‌های مهمی مانند مونوریل، مترو و فرودگاه نیز در این دولت تصمیم بر این بوده که حتما به نتیجه برسد.

وی همچنین به پروژه‌های بزرگ شهری مانند چهل اختران و جمع‌آوری دکل‌های برق نیز اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور برای این نوع طرح‌ها نیز مصوباتی به تصویب رسید که در حال حاضر در حال اجرا بوده و انشالله این طرح‌ها نیز در همین دولت به نتیجه خواهد رسید.

 قریشی کمبود فضاهای تفریحی در شهر قم را موردتوجه قرار داد و اذعان کرد: شهرداری و اعضای شورای شهر در این رابطه طرح‌ها و مباحث خوبی را مطرح کرده‌اند که در حال بررسی بوده و به‌زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از نکات مثبت دوره جدید مدیریت استانداری، ارتباط مستمر و پیوسته با دولت و اعضای هیات‌وزیران در جهت پیگیری مسائل استان قم است، به‌گونه‌ای که استاندار قم در مدت ۹ ماه از فعالیت خود، حدود ۱۱۱ دیدار با مسئولین ارشد کشوری داشته‌اند و رفع ایراداتی که مشاهده می‌کنید ناشی از این مسئله است که استاندار خود پیگیر مسائل استان قم هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم اضافه کرد:  پیگیری مستمر استاندار باعث شده است تا مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به قم معطل نماند و تقریبا همگی آن‌ها یا در حال اجرا است یا به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دولت با صراحت و بدون هیچ ملاحظه‌ای با مدیران سخن گفته خواهد شد و یک صراحت سازمانی حاکم است و با کوچک‌ترین قصور و تخلف از سوی هر مدیری برخورد خواهد شد و به‌صورت مستمر عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و مدیرانی که بالاترین امتیازات را در ارزیابی‌ها و مؤلفه‌های سازمانی داشته‌اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی مطرح کرد: همچنین دستگاه‌های برتر نیز در راستای مصوبات سفر ریاست‌جمهوری و تحقق شعار سال معرفی خواهد شد و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

قریشی با اشاره به اقدامات جدید این معاونت در زمینه افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی گفت: خدمت‌رسانی و حضور در بین مردم از تاکیدات شخص رئیس‌جمهور و استاندار قم است و امیدواریم مدیران نیز این توقع را موردتوجه قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha