۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 1318
کد خبر: 84863881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت قاطع حماس با هرگونه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

تهران - ایرنا جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

این جنبش عصر امروز سه شنبه طی بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر موافقت با عادی‌سازی روابط بین ترکیه و رژیم اشغالگر صهیونیستی را رد می‌کنیم.

حماس افزود : در همین راستا، بار دیگر مخالفت قاطع خود را با تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با این رژیم که مغایر با اصول ملی و منافع ملت فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی است، اعلام می‌داریم.

با توجه به تحولات اخیر در روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی، آنکارا از بحران های اقتصادی مختلف رنج می برد و اردوغان راه حل این مشکلات را بهبود روابط آنکارا – تل آیو می داند.

اردوغان از این رو سران رژیم اشغالگر قدس را دعوت به بهبود و تقویت روابط با ترکیه می کند. دعوت "اسحاق هرتسوگ" رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و فرستادن وزیر خارجه ترکیه به تل آویو همه در راستای همین هدف انجام شد. در واقع آنکارا در سرزمین های اشغالی به دنبال اقتصاد است زیرا روابط امنیتی و اطلاعاتی آنکارا – تل آویو همان گونه که اردوغان اعلام کرده، قطع نشده است.

چشم ترکیه به گاز به سرقت رفته فلسطین است و تلاش می کند این گاز از خاک ترکیه به اروپا منتقل شود تا آنکارا به عنوان معبر و گذرگاه انرژی از شرق به غرب به یک امتیاز ژئوپلتیک دست یابد و در کنار دریافت گاز ارزان از رژیم صهیونیستی، سالانه میلیاردها دلار نیز حق عبور گاز بگیرد.

ترکیه تلاش می کند با گردشگری و تجارت دروازه ای برای تقویت و استحکام روابط با صهیونیست ها باز کند، برغم اینکه حجم روابط تجاری میان آنکارا و تل آویو از مرز ۴ میلیارد دلار در سال عبور کرده است.

این تنها ملت فلسطین است که از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و وجه قانونی دادن به اشغالگران ضرر می کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha