۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84863822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشکسالی بی سابقه قاره اروپا در ۵۰۰ سال اخیر

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبر: 84863822
خشکسالی بی سابقه قاره اروپا در ۵۰۰ سال اخیر

تهران-ایرنا- یک آژانس نظارتی محیط زیست وابسته به اتحادیه اروپا در گزارش اخیر خود می‌گوید، خشکسالی فعلی این قاره در ۵۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آژانس نظارت بر خشکسالی اروپا (EDO) وابسته به اتحادیه اروپا روز سه شنبه در گزارشی هشدار داد که میزان خشکسالی امسال بدترین وضعیت در ۵۰۰ سال اخیر این قاره بوده که منجر به تاثیر منفی در تولید برق و کشتیرانی شده است.

گزارش ماه آگوست این آژانس تحت نظارت کمیسیون اتحادیه اروپا نشان می‌دهد، ۴۷درصد از قاره اروپا تحت تاثیر خشکسالی شدید قرار دارد. در واقع می‌توان گفت وضعیت اضطراری در اکثر کشورهای اروپایی ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است: خشکسالی شدیدی که از ابتدای سال بر بسیاری از مناطق اروپا تاثیر گذاشته، از اوایل ماه آگوست به اوج خود رسیده است و احتمالاً تا اواخر پائیز امسال ادامه داشته باشد.

امسال خشکسالی و گرمای شدید در اکثر کشورهای اروپایی موجب آتش‌سوزی مناطق جنگلی و تخلیه بسیاری از مناطق مسکونی در این مناطق شده است.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که خشکسالی فعلی قاره اروپا طی 500 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و محصولات کشاورزی بسیاری نیز در این وضعیت از بین رفتند. در کشور آلمان و دیگر کشورهای حاشیه رود راین به دلیل کاهش سطح آب صنایع تولیدی خسارات قابل توجهی متحمل شده‌اند و حتی گفته می‌شود ظرفیت این صنایع به نصف کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha