۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84863739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دفتر صدر خواهان کناره گیری فائق زیدان شد/واکنش نزدیکان صدر به تجمع مقابل شورای قضایی

تهران-ایرنا- به دنبال تحولات امروز عراق و تحصن حامیان جریان صدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی این کشور این جریان خواستار برکناری رئیس شورا شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا، ابراهیم الجابری رئیس دفتر جریان صدر در بغداد در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گفت که علاوه بر درخواست های مطرح شده قبلی جریان صدر از جمله انجام اصلاحات و انحلال پارلمان این جریان خواستار برکناری فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز هست.
الجابری درباره این مسئله که آیا حامیان جریان صدر به دستور مستقیم این جریان اقدام به تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق کرده‌اند یا خیر نیز تاکید کرد: این ملت عراق بودند که در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی جمع کرده و تصمیم به تحصن گرفتند.
وی درباره امکان تداوم تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی نیز گفت: بله ان شاء الله ادامه می‌یابد.
الجابری در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به صدور قرار بازداشت برای سه تن از جمله دو تن از رهبران جریان صدر توسط شورای عالی قضایی عراق نیز تاکید کرد که بعدا در این باره صحبت خواهد کرد.
شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: دادگاه تحقیقات الکرخ علیه محمد و صباح الساعدی از رهبران جریان صدر و "غایب العمیری" به جرم تهدید دستگاه قضایی قرار بازداشت صادر کرده است.
«محمد صالح العراقی»، شخصیت نزدیک به مقتدی صدر نیز در سخنانی شورای عالی قضایی عراق را مورد انتقاد قرار داد.
وی در پیامی در فیسبوک در این باره نوشت: در راستای تداوم خودجوشی اعتراضات ممکن است مقتدی صدر در آینده دستور تعلیق کار کمیته نظارت بر اعتراضات را در ازای تعلیق کار دستگاه قضایی و دادگاه‌های آن صادر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha