۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84863724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشور  در عرصه آموزش علوم پزشکی و خدمات درمانی خودکفا است

کرج - ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر حراست و تقویت دستاوردهای علوم پزشکی کشور گفت : امروز ایران اسلامی در عرصه آموزش ، تربیت نیروی انسانی رشته های مختلف پزشکی و خدمات درمانی خودکفا است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد رئیس زاده روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک در کرج افزود:  افتخارات حوزه پزشکی کشور بالا است  و این دستاوردها  طی ۴۲ سال گذشته حاصل شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت ها و توانمندی های علوم پزشکی کشورمان بارها مورد تحسین دانشمندان عرصه علم پزشکی جهان قرار گرفته اس  که به طور مثال در همایش بین المللی قلب و عروق که چهار سال پیش در تهران برگزار شد، تعدادی از مسوولان و کارشناسان خارجی با دیدن توانمندهای پزشکی ایران برای اعزام دانشجو به کشورمان اعلام آمادگی کردند. 

رئیس زاده ادامه داد: امروز جامعه پزشکی کشورما در بسیاری از عرصه ها در لبه های بالای دانش حرکت می کند و ما باید تلاش کنیم که کتاب های علوم پزشکی ایران در دنیا مرجع قرار گیرند که البته  این هدف دور از دسترس نیست.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: در ۴۲ سال گذشته علم پزشکی کشورمان دچار تحول همراه با افتخارآفرینی شده است؛ ما در حوزه آموزش ، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز علوم پزشکی و خدمات درمانی خودکفا شده ایم.

وی یادآور شد: این درحالی است که کشورما تا سال ۱۳۵۷ میزبان بیش از چهارهزار پزشک خارجی بود.

رئیس زاده در عین حال با ابراز نگرانی از برخی کاستی ها و کاهش فارغ التحصیلان در برخی رشته های پزشکی گفت :  در برخی رشته ها ما با خطرات و کاستی هایی مواجه هستیم که فارغ التحصیل شدن تنها یک نفر در یک رشته در سال جاری یکی از این مخاطرات است؛مسوولان در این بخش باید مشکلات را برطرف کنند و از اصحاب نظر مشورت بگیرند.

وی دامه داد: همچنین در تعدادی از رشته های اساسی علوم پزشکی ورودی دانشجو نداریم  که باید این مشکلات واکاوی و نواقص برطرف شود.

رئیس زاده بیان داشت : باید گذشته پزشکی خود را بشناسیم  چرا که امروز ابوعلی سینا در بسیاری از ممالک جهان شناخته شده است؛آنچه که ابن سینا را شناساند فقط علم ، تخصص و دانش نبود

بلکه رعایت ضوابط و اخلاق حرفه ای بود که این شخصیت را در جهان مطرح کرد که ماباید باید اخلاق  حرفه ای را همچون ابن سینا رعایت کنیم .

همچنین دکتر عبدالرسول صداقت رییس سازمان نظام پزشکی البرز گفت : امروز مردم به خدمات جامعه پزشکی کشور افتخار می کنند چرا که در تمام حوادث مانند دفاع مقدس ، کرونا و سایر عرصه جامعه پزشکی کشورمان  درخشیده است.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی نیز در اخذ تعرفه های پزشکی نیز مناعت طبع در پیش گرفته است ،امروز باید از پزشکان و نیروهای متخصص علم پزشکی کشور صیانت کرد و از مهاجرت ها  در این بخش جلوگیری به عمل آورد.

در این آیین از ۱۸ پزشک ، دندانپزشک و کادر تخصصی درمان نمونه استان البرز تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha