استاندار مازندران: دولت جراحی اقتصادی را به نفع معیشت مردم پیاده‌سازی کرد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را به نفع معیشت مردم و رونق کسب و کار در کشور پیاده سازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور عصر سه‌شنبه در همایش ائمه جمعه مازندران در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرستان آمل، افزود: نماز جمعه بزرگترین بنگاه رسانه‌ای کشور است و باید از بستر نماز جمعه در راستای مطالبه گری مردم و همچنین جذب جوانان استفاده کرد.

وی حضور ۴۸ ائمه جمعه در استان مازندران را ظرفیت ساز و امید بخش توصیف کرد و گفت: در حال حاضر عرصه جهاد تبیین باید توسط امامان جمعه به جولانگاه حضور جوانان تبدیل شود و در صفوف نماز شاهد حضور جوانان انقلابی باشیم.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته دولت و یکسالگی دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان کرد: دولت آیت الله رییسی در یک شرایط بحرانی و سخت در حالی‌که خزانه خالی بود دولت را تحویل گرفت.

حسینی پور ادامه داد: این دولت با مردمی سازی رفع مشکلات و با تاسی از آموزه های دینی و انقلابی توانست به حل دغدغه های کشور بپردازد.

وی با بیان این‌که، دولت قبلی در حوزه بین المللی نیز در انزوا بوده است بیان کرد: طی یکسال اخیر قرادادهای بین المللی زیادی بسته شد و تعامل خوبی با دنیا صورت گرفت.

استاندار مازندران، یکی از این تعاملات خوب ایران با جهان را واردات واکسن دانست و گفت: دولت توانست به خوبی در مهار بیماری کرونا و واردات واکسن  عمل کند و در حال حاضر کرونا دیگر مسئله اول کشور نیست.

حسینی پور به برقراری ارتباطات در حوزه دیپلماسی خارجی نیز اشاره کرد و افزود: فروش نفت در دولت قبلی از نظر وزنی و ارزشی کاهش شدید داشت ولی در طول یک سال اخیر دولت از حالت انزوا خارج شده و فروش نفت نیز از نظر وزنی و ارزشی افزایش یافته است.

وی همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم دولت را جراحی اقتصادی دانست و بیان کرد: با جراحی اقتصادی یارانه ای که تنها در اختیار ۱۰ درصد مردم بوده به کل جامعه اختصاص داده شد.

حسینی پور به اقدام بزرگ دولت در جراحی اقتصادی در توزیع یارانه‌ای که صرفاً به ۱۰ درصد افراد جامعه تعلق می‌گرفت اشاره کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم این جراحی اقتصادی را برای معیشت مردم عملیاتی کرد.

استاندار مازندران: دولت جراحی اقتصادی را به نفع معیشت مردم پیاده‌سازی کرد

جراحی اقتصادی دولت و کوتاه شدن دست سودجویان
استاندار مازندران اضافه کرد: به عنوان مثال با هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش نان، مصرف نان در مازندران ۴۰ درصد کاهش یافته و دست سودجویان نیز در این بخش کوتاه شده است.

حسینی پور با بیان اینکه اقتصاد مازندران بیمار است، گفت: باوجود همه تلاش هایی که در ادوار گذشته در استان انجام شد، همچنان اقتصاد مازندران به دلیل نبود آمایش اقتصادی آسیب پذیر است.

وی با بیان این‌که اولویت مازندران باید کشاورزی باشد، ادامه داد: متاسفانه در این مساله غفلت شده است به گونه ای که از سال ۱۳۹۵ تا۱۴۰۰ ، ۷۵ درصد مجموعه تسهیلات بانکی استان برای ساخت وساز اختصاص یافته است و تنها ۱۷ درصد از تسهیلات به بخش کشاورزی تعلق گرفته است.

حسینی پور با بیان اینکه سیاست دولت پشتیبانی و حمایت در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: در حال حاضر بانک ها مکلف شدند بیشترین تسهیلات را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

وی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بخش کشاورزی شده و به عنوان مثال در بخش جوجه ریزی ۱۲ میلیون قطعه جوجه در مرغداری های گوشتی تولید شد که بی سابقه بوده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در بخش کشاورزی شعاری نبوده است، خاطر نشان کرد: کشت گندم با بذرهای اصلاح شده مجددا در حدود ۴۰ درصد از زمین های شرق مازندران انجام شده و تمام تلاش ما این است که در سال آینده به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

حسینی پور همچنین خواستار توجه بیشتر مدیران در بخش کشاورزی شد و گفت: مازندران همچنان رتبه اول را در تولیدات کشاورزی دارد اما برای اینکه این جایگاه ماندگار شود باید حمایت بیشتری در این بخش صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha