طرح های پدافندی انتقال آب در چهارمحال و بختیاری از مدار خارج نمی شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشایی سد زاینده رود و ایجاد کدورت آب، گفت: رگه کدورت تا ساعاتی دیگر برطرف می شود و طرح های پدافندی انتقال آب از مدار خارج نمی شود.

فردوس کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نوبت تابستانه کشت کشاورزی آب رودخانه زاینده رود در روز سه شنبه رهاسازی شد اما به سبب اینکه تراز مخزن پایین تر از نرمال بود گل و لای انباشته در پشت سد نیز همراه با آب رهاسازی شد و در نهایت منجر به کدورت رودخانه شد.

وی ادامه داد: در قسمت پایاب سد آب به طور کامل شفاف بوده و به موازات رودخانه کدورت آب در حال برطرف شدن است چرا که رودخانه خودپالایی دارد و رسوبات و املاح یا ته نشین می شود و یه به سمت ساحل هدایت می شود از همین رو در ساعات آینده کیفیت آب به حالت قبل بازمی گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح فدک و تصفیه خانه سامان وارد مدار است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد طرح عمان هم وارد مدار است اما پمپاژ آب تا ساعاتی دیگر انجام می گیرد.

کریمی با بیان اینکه مخازن شهرکرد در حالت نرمال قرار دارد و با کمبود آب روبرو نیستیم، افزود: رگه کدورت مقطعی است و تا ساعاتی دیگر به طور کامل برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، از ۱۵ مرداد به سبب گل آلود شدن چشمه کوهرنگ، تامین آب برای هفت شهر از جمله شهرکرد و ۳۴ روستا با چالش جدی روبرو شد که برای تامین کسری آب در شهرکرد ۱۵ چاه جدید و سه طرح پدافندی اجرا شد.

افزایش ۲ برابری پمپاژ آب از تصفیه خانه سامان و انتقالات از ۲ طرح کشاورزی عمان و فدک از جمله طرح های اضطراری انتقال آب به شهرکرد است.

طرح های پدافندی انتقال آب در چهارمحال و بختیاری از مدار خارج نمی شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha