۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 5310
کد خبر: 84863563
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیسی‌کیا: مردم با ورود برخی به انتخابات فدراسیون فوتبال مضطرب شدند

تهران- ایرنا- کارشناس حقوقی درباره شرایط انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: مردم با ورود برخی به انتخابات فدراسیون فوتبال، ناراحت و مضطرب شده‌اند چراکه نگران تکرار حواشی و مشکلات هستند.

صادق رئیسی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در مورد شرایط انتخابات فدراسیون فوتبال و کمیته‌هایی که مسوولیت بررسی شرایط نامزدها را برعهده دارند، اظهار داشت: این کمیته‌ها ساختارهایی برای اداره هستند و تمام مسائل انتخابات به آن‌ها مربوط می‌شود که از جمله این مسائل بحث صلاحیت کاندیداهاست. صلاحیت چیزی نیست که به صورت آنی و در لحظه باشد و باید در طول زمان بررسی شود و وجود داشته باشد. اگر شخصی در زمان کاندیداتوری صلاحیت نداشته باشد کمیته‌های انتخاباتی به مشکلات رسیدگی می‌کنند و بعد از آن نیز مراجع دیگر مسئولیت رسیدگی و اجرای شرایط اساسنامه را دارند و هر زمانی این اصول رعایت نشود باید شخص کنار گذاشته شود.

کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص تاثیر مراجع امنیتی در انتخابات فدراسیون عنوان کرد: بحث استقلال فدراسیون فوتبال از طرف فیفا بسیار مورد تاکید است اما این مسئله را نیز پذیرفته که هر حکومتی به علت در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی از همه اعضای جامعه‌اش، یکی از بهترین مراجع برای استعلام است. از نظر فیفا افراد باید دارای اصل برائت یا همان سوء پیشینه باشند و این‌ که احتمال محکومیت یا ضرر به فوتبال برای رد صلاحیت این افراد کافی است. مثلا اگر شخصی پرونده قضایی باز دارد نمی‌تواند تایید صلاحیت شود زیرا ممکن است پس از انتخاب او، به علت محکومیت شرایط حضور نداشته باشد و فوتبال آسیب ببیند.

رئیسی‌کیا درباره شرایط نامعلوم مهدی تاج یکی از نامزدها گفت: اگر او از روز اول برای ورود دوباره‌اش به عرصه فوتبال با من مشورت می‌کرد قطعا می‌گفتم که ورود شما اشتباه است و به نفع شما، جامعه و فوتبال کشور نیست. او هنوز بعد از 2 سال نمی‌تواند توضیح درستی درمورد پرونده ویلموتس بدهد و از اشتباهاتش دفاع می‌کند.

وی افزود: انتظار می‌رود که دل او که سال‌های زیادی را در فوتبال بوده، بیش‌تر از بقیه بسوزد. تمام پاسخ‌ها و مواضع همه مشخص بوده و همه می‌دانیم که چه اضطراب و ناراحتی به وجود آمده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha