۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 84863487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر امورخارجه ترکیه: چند عضو ناتو خواهان تداوم جنگ اوکراین هستند

تهران- ایرنا- مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه برخی کشورهای اروپایی عضو ناتو را به تلاش برای تداوم جنگ اوکراین و حتی برهم زدن توافق میان مسکو و کی‌یف برای رفع محاصره بنادر این کشور متهم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در یک گفت و گوی خبری با شبکه "گلوبال خبر" ترکیه گفت: چندین کشور عضو ائتلاف نظامی ناتو خواهان ادامه جنگ در اوکراین هستند و حتی برخی از آنها در پی برهم زدن توافق میان مسکو- کی‌یف برای رفع محاصره بنادر این کشور بودند.

چاووش اوغلو در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه برخی کشورهای غربی عضو ناتو به دنبال تداوم جنگ میان روسیه و اوکراین هستند، تاکید کرد منظور من آمریکا نیست، بلکه برخی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.

وی در این گفت و گو تشریح کرد که ما امید خود را از دست نداده و به تلاش ادامه می دهیم.

در تاریخ ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر ماه) با میانجیگیری سازمان ملل و ترکیه، یادداشت تفاهمی میان مسکو و کی‌یف بر سر رفع محاصره بنادر اوکراین به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه، سازمان ملل متعهد شده است، برای رفع محدودیت های ضد روسی که مانع صادرات محصولات کشاورزی و کود می شود، تلاش کند.

بخش دیگری از این تفاهم نامه نیز مربوط به مکانیسمی است که برای صادرات غلات از بنادر اوکراین در نظر گرفته شده است. این توافق که میان سازمان ملل، ترکیه، اوکراین و روسیه به امضا رسیده، یک مرکز هماهنگی چهارجانبه برای پیگیری کشتی‌های حامل غلات فراهم کرده تا مانع قاچاق اسلحه و هرگونه حرکت کشتی های دیگر با پرچم دروغین شود.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha