۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 84863407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادداشت؛

توسعه بخش تعاون یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 84863407
رضا وفایی یگانه- کارشناس اقتصادی
توسعه بخش تعاون یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

تهران- ایرنا- بخش تعاون ظرفیت‌های زیادی برای مردمی‌کردن اقتصاد ایران، تشکل سازی فعالیت‌های اقتصادی و حرکت به سمت عدالت اقتصادی برای ساماندهی نظام تولید کالاها و خدمات کشور دارد که باور به بخش تعاون در بدنه دولت سیزدهم شکل گرفته است.

نگاه توسعه محور به بخش تعاون در بدنه دولت وجود دارد، در برنامه‌ها و جلسه‌ها مختلف شاهد تاکید و فرمایش‌های ریاست جمهوری در اجرای قوانین بوده‌ایم که امیدواری خوبی در فعالان بخش تعاون شکل گرفته که توسعه بخش تعاون اولویت دولت است.

نگاه مثبت دولتمردان به بخش تعاون، انگیزه مضاعف را برای تعاون گران ایجاد کرده است که توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشور در گروه فعال شدن بخش تعاون است.

برای تعاون گران با محوریت وزارت اقتصاد مقررات‌زدایی ملموس است که در بخش تعاون مقررات زایی حذف شده است. دولت با مقررات‌زدایی باعث کاهش هزینه‌های زمانی و ریالی شده است.

 تسریع در صدور سریع مجوزها و ایجاد بسیج عمومی در بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین اتفاق‌ها در بخش تعاون بوده است.  

اتاق تعاون به‌عنوان متولی این امر، توانسته است صدای تعاون گران را به گوش مسئولان رساند و زمینه ساز اقدامات موثری در تسهیل فضای کسب و کار باشیم و شاهد سرمایه‌گذاری خوبی با ایجاد اشتغال در بخش تعاون باشیم که این امر با راهنمایی و مشورت از اتاق تعاون و تعاون گران صورت گرفته است.

دولت پای‌کار آمده است و با برنامه‌های انقلابی و جهادی در راستای کارآمدی بازار و آزادسازی قیمت‌ها در صدد رشد اقتصادی کشور است، وقتی قیمت‌ها به سمت بازار کارآمد حرکت کند در آن زمان شاهد رشد تولید و افزایش انگیزه تولیدکنندگان و صادرات خواهیم بود.

در گذشته یارانه به تولیدکنندگان اختصاص می‌یافت که این امر محدودیت‌هایی برای صادرات ایجاد کرده بود همچنین منجر به مصرف بی‌رویه، انگیزه برای قاچاق و اتلاف منابع می‌شد که نیاز به اصلاح الگوی مصرف داشت.

افزایش بهره‌وری، اصلاح قیمت‌ها، مواد اولیه انرژی، تکنولوژی‌ها و همه این موارد موثر از جمله اقدامات دولت بود که باعث درخشش بخش دولت در عرصه‌های مختلف شد ضمن اینکه در شاخص‌های بین‌المللی رتبه‌مان در بخش تعاون بهبود یافت و  برای اولین‌بار در تاریخ اتحادیه جهانی تعاون، رئیس اتاق تعاون ایران به نمایندگی از بخش تعاون کشورمان موفق به اخذ کرسی هیات مدیره اتحادیه جهانی شد.

 تعاون گران آمادگی دارند با دولت همکاری کنند تا رونق بخش تعاون را در اقتصاد کشور رقم بخورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha