۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84863288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض سفرای اروپایی و ۱۶ کشور دیگر به تل آویو بخاطر منع فعالیت ۷ نهاد فلسطینی

تهران- ایرنا- سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و۱۶ کشور دیگر با انتقال پیامی به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با اقدام این رژیم در ممنوع کردن فعالیت هفت نهاد غیردولتی فلسطینی اعلام کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کانال عبری "کان" رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که سفرای این کشورها در پیام خود، ادعاهای رژیم اسرائیل مبنی بر مشارکت این نهادهای فلسطینی در "فعالیت های تروریستی" را رد کردند.

این اقدام در پی انتشار گزارش سازمان سیا صورت گرفته که اعلام کرده هیچ مدرکی دال بر دست داشتن انجمن های حقوق بشری مزبور در فعالیت های غیرقانونی وجود ندارد.

این شبکه خاطرنشان کرد: سفرای این کشورها  متعهد شدند به رغم مخالفت رژیم صهیونیستی، به حمایتها و تأمین مالی این نهادهای غیر دولتی ادامه دهند.

نظامیان رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته به ساختمان این نهادها در شهرهای رام الله و البیره در کرانه باختری یورش برده و آنها را بستند.

این هفت نهاد شامل مرکز سرپرستی الاسیر و حقوق بشر "ضمیر"، مرکز تحقیقات و توسعه "بیسان"، مرکز جنبش جهادی دفاع از کودکان/ شاخه فلسطین، کمیته فعالیت سلامت، اتحادیه کمیته های فعالیت کشاورزی و اتحادیه کمیته های بانوان فلسطینی است.

کشورهای اروپایی از این نهادهای غیردولتی فلسطینی حمایت مالی می کنند و درپی این اقدام رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا نیز اعلام کرده هیچ مدرکی دال بر دست داشتن این نهادها در فعالیت های غیرقانونی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha