۳۲۵ میلیارد ریال برای پایگاه‌های امداد و نجات مازندران تخصیص یافت

ساری - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت که از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان ۳۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات و ساخت یک مجتمع چند منظوره امدادی تخصیص یافته است.

غلامعلی فخاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که از محل این اعتبارات تجهیز و تکمیل ۶ پایگاه امداد و نجات و ساخت یک مجتمع چندمنظوره آغاز شده است.

وی محل ساخت مجتمع بزرگ امداد و نجات چند منظوره را شهرستان بابلسر اعلام کرد و گفت که این مجتمع در ۱۲ طبقه در شهرستان بابلسر آغاز شده است که دارای بخش های آموزشی، درمانی، امدادی و فرهنگی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از فعالیت ۳۴ پایگاه دائمی این جمعیت در استان خبر داد و افزود : مازندران با در اختیار داشتن بزرگ ترین آشیانه بالگرد در شمال کشور توانسته است در مناطقی که امکان دسترسی امدادگران به مصدومان از طریق خودرو وجود ندارد ، خدمات رسانی لازم را انجام می دهد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های دولت سیزدهم و نگاه ویژه استاندار مازندران به حوزه امداد و نجات استان ، ادامه داد : با تخصیص این میزان اعتبار کمک قابل ملاحظه ای به این حوزه در استان شده است.  

فخاری گفت : مازندران جزو استان های حادثه خیز و خطرپذیر کشور به شمار می رود و از نظر تعداد پاسخگویی به تماس های مردمی برای نجات مصدومان هم رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود : در یک سال اخیر با بروز حوادث طبیعی متعدد در مازندران ، امدادگران هلال احمر استان در عملیات مختلف نجات کوهستان در قلل مرتفع از جمله دماوند و علم کوه، کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب چالوس ، پیدا کردن گمشدگان در جنگل و مصدومان ناشی از پرواز پاراگلایدر را انجام داده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره با اعلام این که این جمعیت ۱۵ انبار امداد و نجات در اختیار دارد، گفت : در تمامی این انبارها امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در مواقع بروز حوادث در استان موجود است.

وی داشتن امدادگران متخصص برای انجام عملیات های امداد و نجات را ضروری دانست و افزود : به همین منظور طی یک سال اخیر ۲ هزار امدادگر متخصص زیر نظر این نهاد آموزش دیده اند که این افراد قادر به انجام ماموریت های در شرایط سخت حوادث سیل و زلزله می باشند.

۳۲۵ میلیارد ریال برای پایگاه‌های امداد و نجات مازندران تخصیص یافت

راه اندازی ۳۲۰ خانه هلال در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اجرای طرح ملی خانه هلال گفت : این طرح ابتکاری جمعیت هلال احمر مازندران بود که به صورت کشوری اجرا شد و تاکنون ۳۲۰ خانه هلال در مناطق روستایی و شهری مازندران راه اندازی شده است.

وی افزود : هدف از راه اندازی این خانه ها توسعه خدمات بشردوستانه، ترویج آموزش های همگانی و مداخله موثر ساکنان منطقه در فرایند مدیریت بحران است و همین کارکردها در حقیقت خانه هلال را به یک شعبه کوچک هلال احمر تبدیل کرده است و تمامی فعالیت ها و خدمات یک شعبه رسمی جمعیت در فرایند فعالیت آن لحاظ شده است.

راه اندازی خانه های هلال از سال ۹۵ با تدوین و تصویب دستورالعمل تاسیس و فعالیت این واحدها به صورت رسمی در کشور آغاز شد. طبق آخرین گزارش رسمی جمعیت هلال احمر تاکنون سه هزار و ۴۱۲ خانه هلال در کشور راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha