۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84863029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانادا: امکان صادرات مستقیم گاز مایع به اروپا را بررسی می‌کنیم

تهران- ایرنا- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت کشورش در حال بررسی راه هایی برای امکان صادرات مستقیم گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به اروپا از ساحل شرقی این کشور است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: ترودو در نشست خبری مشترک با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در شهر مونترال کانادا گفت که ما «هر کاری را انجام می دهیم» تا به عرضه جهانی انرژی از طریق افزایش ظرفیت های عرضه در کوتاه مدت کمک کنیم.

ترودو روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که کانادا در حال بررسی معنادار بودن صادرات ال ان جی و صادارت مستقیم آن به اروپا است و در همین راستا گفت وگوهای اقتصادی بین بخش های تجاری کانادا و آلمان در جریان است.

به گزارش ایرنا، صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در نخستین روز از سفر سه روزه خود به کانادا با ترودو دیدار کرد. دو طرف درباره منابع جایگزین مواد معدنی حیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و انرژی گفت و گو کردند.

شولتس که دولتش با فشارهای فزاینده برای یافتن راه حلی برای مقابله با بحران انرژی مواجه است، در بدو ورود به مونترال،گفت: کانادا دارای منابع طببعی قوی شبیه روسیه است.

شولتس و «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان در این سفر با هیاتی از مقام ها و رهبران تجاری همراهی می شوند و قرار است قراردادی را با هدف ایجاد زنجیره های تامین هیدروژن امضا کنند. این قرارداد بخشی از تلاش های برلین برای انتقال سریع به انرژی های تجدیدپذیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha