۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵
کد خبر: 84862999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش شدید باران در آمریکا/ هشدار وقوع سیلاب برای میلیون‌ها شهروند

تهران- ایرنا- با تداوم بارندگی‌های سیل‌آسا در بخش‌های گسترده‌ای از جنوب و جنوب‌غربی آمریکا، اداره هواشناسی این کشور برای بیش از ۱۳ میلیون نفر هشدار وقوع سیلاب مرگبار صادر کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، میلیون‌ها آمریکایی در پی باران‌های شدید در بخش بزرگی از جنوب و جنوب غربی این کشور با هشدار سیل و خطر مرگ روبرو هستند.  

اداره هواشناسی آمریکا برای مناطق شمال شرق "تگزاس"، "لوئیزیانا"، "آرکانزاس" و "نیومکزیکو" برای بیش از ۱۳ میلیون نفر از ساکنان این مناطق هشدار سیل داده و آن را تهدیدی برای جان جوامع محلی دانسته است.  

هشدار وقوغ سیل قریب‌الوقوع در حالی است که باران های سیل‌آسا دیروز دوشنبه، در سراسر مناطق عمدتا خشک آمریکا باعث سیلاب های کم سابقه گردید و خسارت های بسیاری به مناطل مسکونی وارد کرد.

گزارش ها حاکی است برخی بخش‌هایی از شهر دالاس در ایالت تگزاس شاهد بارش بیش از ۱۰ اینچ (۲۵.۴ سانتی متر) ظرف ۲۴ ساعت بوده که منجر به لغو و یا تاخیر صدها پرواز داخالی و خارجی فرودگاه این شهر شد.

در ایالت های دیگر از جمله آریزونا و نیومکزیکو نیز بیش از ۱۰ میلیون نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند و گزارش ها نشان می دهد طوفان‌های موسمی در آریزونا، جاده‌های ایالتی را در بر گرفته و سیل شدید شرایط خطرناکی را برای رانندگان فراهم کرده است.  

وقوع سیلاب در بخش های گسترده ای از جنوب و جنوب غرب آمریکا در حالی است که برخی ایالت های این کشور در حال حاضر با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند و منابع آب رودخانه ها از جمله رودخانه کلرادو به عنوان یکی از بزرگترین مخازن این ایالت را تهدید می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha