۱۳ طرح راهسازی هفته دولت در شاهرود و میامی بهره‌برداری می‌شود

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۱۳ طرح راهداری  شهرستان‌های شاهرود و میامی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی بهره‌برداری می‌شود.

امیر عمیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها به تلاش متخصصان معاونت راهداری، مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان  به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه رفع نقطه حادثه خیز و ساماندهی سه راهی تاش ـ مجن به طول ۲ کیلومتر بهره‌برداری می‌شود، ابراز داشت: این عملیات از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ با اختصاص اعتبارات ملی و استانی به مبلغ  هفت میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان به انجام رسید.

عمیدی به تعریض ابنیه فنی و ایمن سازی تقاطع مجن - تاش اشاره کرد و گفت: استقرار ۲۰ پل در این مسیر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۲۳میلیون تومان از محل اعتبارات ملی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: در جاده شاهرود به بسطام بهسازی و روکش آسفالت محور روستای زرگر به قهج به طول یکهزار و ۲۰۰ متر با اعتبارات استانی به میزان یک میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه عملیات روکش ماسه و آسفالت محور شاهرود به رویان در۲ باند به طول ۱۰ کیلومتر انجام شد، ادامه داد: پنج میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای این محور هزینه شد.

به گفته وی، اجرای آسفالت حفاظتی(میکروسرفیسینگ) و درزگیری آسفالت در حوزه شرق استان سمنان به طول ۲۲ کیلومتر با صرف هزینه ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به سرانجام رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه مطالعه و اجرای ابنیه فنی و روکش آسفالت محور کلاته مطهری در منطقه خارتوران بخش بیارجمند  از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ انجام شد، اظهار داشت: سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای زیرسازی و آسفالت این مسیر به طول پنج کیلومتر هزینه شد.

عمیدی با اشاره به اینکه ساخت، بهسازی و تعریض محور بیارجمند - بردسکن  و تکمیل جاده طرود - بیارجمند به  بردسکن از سال ۱۳۹۹ آغاز و امسال قطعه یک آن  پایان یافت، افزود: بهسازی و ارتقای محور بیارجمند - بردسکن (قطعه یک) به طول ۶.۵ کیلومتر از محل اعتبارات ملی و استانی  به مبلغ  ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجام شد.

ساخت باند دوم محور عباس آباد به کاهک با ۱۵۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه ساخت باند دوم محور عباس آباد به کاهک به طول ۲۵ کیلومتر از محل اعتبارات ملی با مبلغ  ۱۵۵ میلیارد تومان انجام شد، ابراز داشت: بهسازی و آسفالت محور قلعه نو خرقان به روستای اَبر به طول ۴.۱ کیلومتر از محل اعتبارات استانی به میزان یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه در بخش مرکزی شهرستان میامی، بهسازی و آسفالت محور پل ابریشم بکران به طول سه کیلومتر نیز در هفته دولت قابل افتتاح است، ادامه داد: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات استانی سه میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان هزینه شد.

عمیدی با اشاره به اینکه اجرای راهسازی و ابنیه راه رضا آباد در دهستان خارتوران بخش بیارجمند و آسفالت چهار کیلومتر از این مسیر آماده  بهره‌برداری است، اظهار داشت:  برای اجرای این عملیات از محل اعتبارات استانی و سایر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه ساخت محور مجن به تنگه داستان ( آبشار مجن) با  آسفالت ۶ کیلومتر از مسیر آماده افتتاح است، گفت: برای اجرای عملیات این مسیر پنج میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت. 

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه آسفالت محور قلعه عضدی به صالح آباد در بخش مرکزی شهرستان شاهرود به طول ۲.۹ کیلومتر نیز به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این طرح از محل اعتبارات استانی به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان به سرانجام رسید.

۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر مسیر فرعی و یکهزار و ۱۸۳ کیلومتر نیز راه روستایی زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha