صادرات خدمات فنی و مهندسی به آمریکای لاتین دستاورد مهم دولت سیزدهم است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه ساخت پالایشگاه در آمریکای لاتین دستاورد مهم دولت سیزدهم است.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: اقداماتی که در حوزه اقتصادی تحت عنوان جراحی اقتصادی در دولت سیزدهم انجام شده کار بزرگی بوده که هیچ دولتی جرات انجام آن را نداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: دولت روحانی در سال‌های قبل ۶۵ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را تحت عنوان ارز ترجیحی به واردات دارو، مواد اولیه و کالاهای اساسی اختصاص داد اما عملاً این ارز به جیب عده‌ای خاص رفت و به دست مردم نرسید و مردم ثمرات آن را در زندگی خود ندیدند.

یوسفی اظهار داشت: ما در دولت سیزدهم شاهد توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و دیپلماسی انرژی هستیم و این تغییر رویکرد دولت در سیاست خارجی نسبت به کشورهای منطقه کاملاً محسوس است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ما شاهد صادرات خدمات مهندسی به کشورهای آمریکای لاتین به ویژه در حوزه صنعت نفت هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مهندسان ما در حوزه نفت در آمریکای لاتین برای راه‌اندازی پالایشگاه نفت در این منطقه مستقر شده‌اند و این یکی از ثمرات و اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی است.

یوسفی یادآور شد: علاوه بر این ما در دولت آقای روحانی با پدیده‌ای به نام فروش اوراق مواجه بودیم که این کار به معنای پیش فروش دارایی‌های کشور بود، دولت آیت‌الله رئیسی ماهانه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت اصل و سود اوراق فروخته شده در دولت قبل هزینه می‌کند.

وی تصریح کرد: همه این مسائل و مشکلات و کارهای انجام شده توسط دولت سیزدهم در حالی است که دولت آیت‌الله رئیسی در شرایطی زمام امور اجرایی کشور را در دست گرفت که هزینه‌های جاری کشور از ۳۵ هزار میلیارد تومان در ماه در ابتدای دولت آقای روحانی و در پایان دولت وی به ۶۵ هزار میلیارد تومان در ماه رسیده بود و این به معنانی تقریباً دو برابر شدن هزینه‌های جاری دولت است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha