کارهای فرهنگی و اخلاقی در باشگاه های ورزشی مغفول مانده است

شیراز-ایرنا- رییس سازمان بسیج ورزشکاران با اظهار اینکه تمام باشگاه های ما عنوان فرهنگی دارند،گفت: اما کارهای فرهنگی و اخلاقی در باشگاه ها مغفول مانده و با اراده و عزم ملی می توان ناهنجارهای ورزشگاه ها را برطرف کرد.  

مهدی میرجلیلی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در شیراز اعلام کرد: باشگاه ها به تنهایی نمی توانند مشکلات را بر طرف کنند هر چند در حل مشکلات  دخیل هستند، باید از مدیران گرفته تا هواداران، لیدرها و دیگرعواملی که در یک بازی سهیم هستند، آموزش ببینند و نقش رسانه ها به ویِژه  رسانه های ملی در تحقق این امر بسیار تاثیرگذاراست.

وی با بیان اینکه باید ببینیم برای رفاه حال تماشاگرانی که برای دیدن بازی تیم محبوبشان مسافت های طولانی طی می کنند و هزینه زیادی متقبل می شوند، چه کار کرده ایم، افزود: امکانات رفاهی آنها باید فراهم شود و اگر این امر محقق شود قطعا ناهنجاری ها را شاهد نخواهیم بود.

تماشاگر باید از دیدن بازی تیم محبوبش لذت ببرد 

میر جلیلی ادامه داد: تماشاگران باید از دیدن بازی خوب تیم محبوبش حتی در صورت شکست  لذت ببرند و داوران هم انسان هستند و امکان دارد اشتباه کنند و بازیکنان نباید احساسی شوند و از خود رفتاری بروز دهند که تنش در سکوها ایجاد شود،باید بدانیم ایرانی ها  متمدن و دارای فرهنگ هستند و نباید به آن خدشه ای وارد شود.

وی گفت: قطعا اگر ورزشکاری حرکتی از خود بروز دهد و بعدا فیلم بازی را ببیند، شرمنده خواهد شد چرا که درآن لحظه نمی توانسته فکرکند وهمه باید کمک کنند و در رسانه های ملی و شبکه های اجتماعی به جای بزرگ کردن یک اشتباه، باید آموزش دهیم همان چیزی که اسلام هم به آن تاکید زیادی دارد.

او بیان داشت: اگرهمه نیازهای تماشاگران چه رفاهی و چه فرهنگی فراهم کنیم دیگرلازم نیست پدری دست روی گوش های دخترخردسالش به هنگام بازی تیم های پرسپولیس و فولاد درهفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال بگذارد تا دشنام ها را نشود.     

میرجلیلی در بخشی دیگری از سخنانش به موضوع تشکیل هیات اندیشه ورز سازمان بسیج  ورزشکاران اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ماموریت ها و وظایف این هیات این است که جمعی از صاحب نظران و متخصصان حوزه ورزش کنار هم بنشینند و با فکرو ایده نگاری همراه با  راهبرد و هدفمند ورزش استان  ها را احصا و برای اعتلای آن حرکت کنند.

کارهای فرهنگی و اخلاقی در باشگاه های ورزشی مغفول مانده است
 اهمیت اخلاق در ورزش اهداف هیات اندیشه ورز است 

اخلاق در ورزش

وی تاکیدکرد: هیات اندیشه ورز به موضوعی که باید اهمیت دهد بحث اخلاق در ورزش است ضمن اینکه همه باشگاه ها عنوان فرهنگی دارند اما اثری از فرهنگ دیده نمی شود.

میرجلیلی ادامه داد: کشورمان یک تجربه موفق به نام دفاع مقدس پشت سرگذاشت که همانا فرهنگ ایثار، گذشت،دستگیری از مظلوم واحترام بود و باید روش و سیره شهدا را در ورزش نهادینه کنیم و با این کار قعطا ورزش در مورد مسایل فرهنگی و اخلاقی رشد خواهد کرد.

برنامه ریزی متناسب با نیازهای جوان انجام شود

وی با اظهار اینکه برای جوان امروزباید متناسب با نیازهایی که درحوزه ورزش دارد برنامه ریزی کرد،اظهارداشت: باید برای حضور موفق ورزشکاران در عرصه ملی و بین المللی که می خواهند پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورند محتوای فرهنگی، اثر بخش و کاربردی تهیه کنیم.

میرجلیلی به یکی دیگراز ماموریت های سازمان بسیج ورزشکاران اشاره کرد و گفت: ترویج  اخلاق، فرهنگ پهلوانی و مسایل اعتقادی ازدیگر ماموریت هاست که توسط نهاد های متولی باید صورت گیرد.

 وی افزود: ورزشکاران ما  با تمام وجود برای به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشورمان که موجب عزت و اقتدار جمهوری اسلامی می شود تلاش می کنند، انها قهرمانان امروز هستند اما دیروزهم قهرمانانی بودند که از مدال گذشتند و مدال انها پلاکشان  شد که می توان به  ۵هزار و ۱۳۵ شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره کرد که جانشان را فدا کردند تا امنیت برقرار شود، باید مراقب باشیم فرهنگ بیگانه بر ورزش ما غالب نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha