۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84862717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین از ترس حملات روسیه جشن روز استقلال را لغو کرد

تهران-ایرنا- همزمان با افزایش اتهامات روسیه و اوکراین درباره ترور «داریا دوگینا» روزنامه‌نگار روسی، رویترز گزارش داد: اوکراین برگزاری جشن های این هفته به منظور بزرگداشت روز استقلال از شوروی سابق را ازترس افزیش حمله روسیه لغو کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این خبرگزاری افزود: کی یف مدعیست روسیه در نزدیک مرزهای جنوبی این کشور راکت هایی را به چندین شهر در شمال و غرب بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا که بلافاصله پس از حمله به اوکراین در فوریه به تصرف نیروهای روسی درآمد، شلیک کرده است.

شلیک توپخانه و موشک در منطقه مجتمع راکتور هسته‌ای  زاپوریژیا، در کرانه جنوبی رود دنیپرو که تحت کنترل روسیه است، نگرانی‌ها از یک فاجعه هسته‌ای را برانگیخته و منجر به درخواست‌ها برای غیرنظامی کردن مناطق اطراف این نیروگاه شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر درباره خطر حملات شدیدتر در آستانه سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین در روز چهارشنبه هشدار داده بود.

بر اساس سندی که اداره نظامی کی یف منتشر کرده است، مقامات محلی در پایتخت اوکراین، رویدادهای عمومی بزرگ، راهپیمایی ها و سایر تجمعات مربوط به سالگرد روز استقلال را از دوشنبه تا پنجشنبه به دلیل احتمال حملات موشکی ممنوع کرده اند.

کی یف از خط مقدم درگیری ها فاصله دارد  و از زمانی که اوکراینی ها توانستند حمله زمینی روسیه  برای تصرف پایتخت را در ماه مارس دفع کنند،  بندرت مورد اصابت موشک‌های روسیه قرار گرفته است.

خبرگزاری های روسی گزارش دادند: نگرانی از تشدید حملات روسیه زمانی افزایش یافت که سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز دوشنبه سرویس های مخفی اوکراین را به قتل «دریا دوگینا» روزنامه نگار ۲۹ ساله روس و  دختر جامعه شناس و فیلسوف روسی الکساندر دوگین متهم کرد.

این روزنامه نگار در یک بمب گذاری مشکوک در خودروی بمب گذاری شده در روز شنبه کشته شد.  اوکراین دخالت در این حادثه را رد کرده است.

اوکراین و روسیه در هفته های اخیر یکدیگر را به حملات مکرر گلوله باران در اطراف مجتمع راکتور هسته ای زاپوریژیا  متهم کرده اند.

شهردار خارکف، در شمال شرق اوکراین که زیر بار شلیک توپخانه و موشک دوربرد مکرر و مرگبار قرار گرفته است، گفته است مقررات منع رفت و آمد شبانه در این شهر از سه شنبه تا پنجشنبه اجرا می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha