۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۴
کد خبر: 84862701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرد

گچساران- ایرنا- فرماندار باشت گفت: به دلیل وزرش باد شدید آتش سوزی مراتع و جنگل های شهرستان گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت و در حال گسترش است.

 نادر گرامی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی از ساعت ۲۰ امشب (شامگاه دوشنبه) از حوزه  گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرده است.

وی بیان کرد:  هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده خامی به دلیل صخره ای بودن، صعب العبوربودن و شیب تند، مسیر طولانی تا محل حادثه و وزش باد با مشکل مواجه است.

گرامی اظهار داشت: به دلیل  آتش سوزی گسترده منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت کمیته بحران  هم اکنون در این شهرستان تشکیل شده است.

 فرماندار باشت با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی هوا و وزش باد شدید این آتش سوزی در حال گسترش است گفت:  اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه حفاظت شده کوه خامی با استفاده از بالگرد امکان پذیر خواهد بود به همین دلیل درخواست یک فروند بالگرد داده شده است.

 گرامی تصریح کرد: هم اکنون برای استفاده از نیروهای مهار آتش فراخوان زده و از تمام ظرفیت های مردمی، اداری، دوستداران محیط زیست و بسیج استفاده کرده ایم.

وی ابراز کرد:  بیش از ۵۰ نیروی بسیجی و امدادگر برای مهار آتش سوزی به ارتفاعات کوه خامی فردا (سه شنبه) اعزام خواهند شد.

 فرماندار باشت ادامه داد: تمام نیروها در روستای برمامیون باشت تجمع کرده و فردا ساعت پنج بامداد به سوی منطقه حفاظت شده کوه خامی حرکت خواهند کرد.

گرامی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم جهت آذوقه آب آشامیدنی و دیگر موارد مورد نیاز برای نیروهای مهار درباشت اندیشیده شده است.

طی هفته جاری ۲ فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی کوه لار و بهره عنا این شهرستان رخ داد که با تلاش امدادگران و مردم مهار شد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha