۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84862649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف عملیات یک معدن بدون مجوز در گیلان

رشت - ایرنا- با دستور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ؛ عملیات معدنی که به بهانه تعریض و پیچ بری جاده انجام می شد، متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی صمت گیلان؛  تیمور پور حیدری  در بازدید سرزده از معادن رستم آباد و رودبار ضمن برخورد قانونی با عملیات معدنی فاقد مجوز گفت: اجازه نخواهیم داد به اسم پیچ بری و تعریض جاده ای بر انفال دولت و مردم تعرض شود.

وی اضافه کرد: فعالیت های معدنی تحت هر عنوانی باید قانونمند و در چارچوب موازین مربوطه باشد.

پور حیدری در این بازدید که با حضور پرسنل نیروی انتظامی از ادامه این فعالیت بدون مجوز این معدن جلوگیری  کرد،  اظهار داشت: با هرگونه فعالیت معدنی بدون مجوز که قوانین معادن در آن اجرا نمی شود و در نتیجه آن مسئول فنی معدن در آن حضور ندارد  برخورد قانونی خواهد شد.

 وی تاکید کرد: در فعالیت‌های معدنی تحت عنوان پیچ بری حتما باید کارشناسان ناظر راهداری و نظام مهندسی معدن در محل فعالیت تا اتمام کار به منظور رعایت اصول فنی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی در محل حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا،  مدیرکل صمت گیلان در مسیر بازدید خود از چند معدن شن و ماسه، واریزه کوهی، سنگ لاشه و کارگاه دانه بندی و فرآوری شن ماسه به اتفاق و مدیران و کارشناسان حوزه معدن با تخلف عملیات معدنی در مجاورت جاده مواجه و دستور توقف عملیات معدنی را صادر کرد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده،  گیلان دارای ۴۰ معدن فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha