۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84862610
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ترکیه واردات نفت از روسیه را دو برابر کرد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۳
کد خبر: 84862610
ترکیه واردات نفت از روسیه را دو برابر کرد

تهران-ایرنا- طبق داده‌های منتشر شده ترکیه در سال جاری میزان واردات نفت از روسیه را تقریباً دوبرابر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، ترکیه واردات نفت خود را از روسیه در سال جاری به بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش دوبرابری داشته است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه ریفینیتیو ایکون (Refinitiv Eikon) پالایشگاه‌های توپراس و استار ترکیه به میزان قابل توجهی مصرف هر دو نوع نفت روسیه اورال و نور سیبری را افزایش و خرید نفت از دریای شمال، عراق و غرب آفریقا را کاهش دادند.

داده‌های این موسسه نشان می‌دهد که پالایشگاه  استار از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ به طور میانگین حدود ۹۰ هزار بشکه در روز نفت از روسیه خریداری کرده است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۸هزار بشکه در روز بوده است.

بر اساس این داده‌ها، توپراس در این دوره به طور متوسط ​روزانه ​حدود ۱۱۱هزار بشکه نفت از روسیه خریداری کرده که از رقم ۸ ماهه سال گذشته که ۴۵ هزار بشکه در روز بود، بیشتر است.

یک تاجر در بازار نفت مدیترانه به رویترز گفت: انتخاب پالایشگاه‌های ترکیه واضح بود، زیرا آنها محدودیتی برای خرید نفت از روسیه ندارند.

اوایل ماه جاری مسکو و آنکارا برای تقویت همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل، کشاورزی، مالی، گردشگری و ساخت و ساز توافق کردند. این کشورها قصد دارند تجارت دوجانبه را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند و در پروژه‌های انرژی همکاری کنند. آنها همچنین توافق کردند که ترکیه بخشی از واردات گاز خود از روسیه را به روبل پرداخت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha