۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84862540
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

 بلایی که کرونا بر سر اقتصاد انگلیس آورد/بیشترین کاهش تولید طی ۳۰۰ سال گذشته

تهران – ایرنا – آمار به روز شده اقتصاد انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که بیشترین سقوط در تولید این کشور در بیش از ۳۰۰ سال گذشته در سال ۲۰۲۰ رخ داده که با آسیب شدید از همه گیری کووید – ۱۹ رو به رو بوده و بیشتر از دیگر اقتصادهای بزرگ جهان، آسیب دیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) این کشور در ۲۰۲۰ تا ۱۱ درصد کاهش یافته که بر اساس داده های بانک مرکزی انگلیس (بانک آو انگلند) شاهد بیشترین کاهش نسبت به دیگر ارزیابی های این نهاد و شدیدترین سقوط از ۱۷۰۹ به این سو بوده است.

 حتی پیش از تجدیدنظر اخیر، افت اقتصادی بریتانیا بیشترین در میان گروه هفت و بالاتر از سقوط ۱۰.۸ درصدی تولید اسپانیا بوده است.

آماز تازه نشانگر مشارکت کمتر بخش های مراقب های بهداشتی و خرده فروشی نسبت به پیش بینی هاست.

با وجود جهش چشمگیر اقتصاد انگلیس در سال گذشته، به گونه ای که در نوامبر ۲۰۲۱ به اندازه پیش از همه گیری رسید، اما تورم افسار گسیخته به این معناست که بانک مرکزی انگلیس انتظار بازگشت اقتصاد به دوره رکود را در سال جاری دارد.

تارنمای اکسپرس نوشت: نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلیس خواستار آن هستند که با آمادگی در مقابله با بحران انرژی، مانع استفاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از این بحران علیه غرب شوند. محافظه کاران می گویند رئیس‌جمهور روسیه با بالا بردن قیمت‌های انرژی و ایجاد کمبود گاز در زمستان،  قبل از این که ارتش این کشور شکست بخورد، روی اختلافات بین انگلیس و کشورهای اتحادیه اروپا شرط‌بندی کرده است.

«سالین ساکسبی» (Selaine Saxby) نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس گفت: پوتین جنگ اقتصادی علیه انگلیس و اروپا به راه انداخته تا آنها را به خاطر حمایت از اوکراین تنبیه کند. اگر روسیه عرضه گاز خود به اروپا را متوقف کند ما حتی با صورتحساب های انرژی بالاتری مواجه خواهیم شد و شاهدقطعی برق و سهمینه بندی در زمستان خواهیم بود.

وی افزود: کرملین در حال قمار کردن بر سر این مساله است که قبل از این تحریم ها برای توقف ماشین جنگی روسیه به این کشور آسیب برساند بحران انرژی ما را از پا در خواهد آورد. اما با عایق کاری خانه ها درانگلیس و کاهش هدر رفت انرژی ما می توانیم در صرفه جویی گاز اقدام کنیم و قبوض را در فصل زمستان امسال کاهش دهیم و به این ترتیب پوتین را در بازی که خودش آغاز کرده شکست بدهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha