۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 3083
کد خبر: 84862511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسجد باید به عنوان جلوه نظام اسلامی در ابعاد مختلف اثرگذار باشد

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مسجد باید جلوه‌ای از نظام اسلامی باشد و با پویایی در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نخستین همایش استانی روز جهانی مسجد بیان کرد: جهاد تبیین باید در همه حوزه‌ها در مسجد شکل گیرد و این امر یکی از مهمترین برنامه‌های مسجدها باشد.

وی با اشاره به کارکردهای متنوع مسجد از دیرباز در استان بوشهر، ادامه داد: مسجدها در نظام اسلامی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارند و باید به محلی برای ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی، پزشکی و مشاوره‌ای به مردم تبدیل شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: معتمدین و امام جماعت مسجدها می‌توانند به عنوان امین مردم برای حل مسائل به مشکلات بین آنها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: در این مسیر، هر کسی که در هر بخشی از فعالیت‌های مسجدها گام بردارد و به مسجد خدمت می‌کند، فردی با ایمان خدا و آخرت است و توفیقی ارزشمند نصیب او شده است.

صفایی بوشهری افزود: مسجد نقش کلیدی در حفظ قداست دین دارد و باید فعالیت جدی و حراست از جایگاه مسجد به عنوان سنگر دین اسلام مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون مسجد کانون عبادت الهی، دعا و ذکر خداوند بوده است، یادآور شد: مسجد در این استان همواره محور این داشته و بر اساس تاریخ، مسجدها در تمدن استان بوشهر نقش مهمی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: امروز هم مسجد باید به فضایی برای شناسایی و پرورش نیروهای انقلابی، متعهد و نخبه برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و جامعه تبدیل شود. 

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر در ادامه این نشست تاکید کرد: برخورداری از بودجه و امکانات لازم همراه با مدیریت واحد و یکپارچه برای قرار گرفتن مساجد در جایگاه واقعی خود ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو با اشاره به برخی مشکلات حوزه مساجد در استان بوشهر گفت: برای حل مشکلات و دست یافتن به جایگاه واقعی این مکان مقدس، سند جامع مدیریت مساجد در استان بوشهر تدوین و ابلاغ شده است.

 وی ادامه داد: با این وجود انتظار می‌رود آشفتگی موجود در اداره امور مساجد برطرف شود.

سی و یکم مرداد ماه مصادف با بیست و یکم اوت به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

هزار و ۲۰۰ مسجد فعال در سراسر استان بوشهر وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha