نشست تخصصی توسعه گردشگری ایران و پاکستان در کراچی؛ تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی

تهران- ایرنا- نشست تخصصی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در «کراچی» قلب اقتصادی پاکستان با حضور شخصیت‌های ایرانی و مدیران شرکت‌های جهانگردی دو کشور برگزار شد و سخنرانان خواستار معرفی موثر پتانسیل‌های یکدیگر به ویژه نقش آفرینی بخش خصوصی برای کمک به رشد صنعت‌ گردشگری شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست تخصصی فعالان حوزه توریست و ترویج جهانگردی به همت سرکنسولگری کشورمان روز دوشنبه در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان و مشارکت وزارت امور خارجه ایران و معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان برگزار شد. 

اعضای هیات ایرانی به ریاست «علی اصغر شالبافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای شرکت در رویداد گردشگی مذکور به کراچی سفر کرد و امروز در جمع مسوولان و اعضای اتحادیه آژانس‌های جهانگردی پاکستان (TAAP) حضور یافتند. 

شخصیت‌های حاضر در جلسه از جمله «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی نسبت به تحولات مثبت در روابط دو کشور برادر، تعامل میان استان‌ها از جمله ترویج رفت و آمد تجاری و گردشگری ابراز اطمینان کردند.

سرکنسول کشورمان با تشریح گام‌های عملی وزارت امور خارجه کشورمان در راستای تسهیل سفرهای توریستی به ایران از جمله روان سازی صدور روادید گردشگری به‌ ایران، افزود: اصلی ترین اقدام مشترک تورگردانان و فعالان حوزه توریست معرفی موثر پتانسیل‌های یکدیگر است تا بتوانیم شهروندان ایران و پاکستان را برای افزایش سفرهای گردشگری، زیارتی و گردشگری سلامت ترغیب نماییم. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران نیز به عنوان مهمان اصلی برنامه با استناد به روابط قوی مردمی ایران و پاکستان به ویژه اشتراکات تاریخی و فرهنگی، گفت: ایران کارهای زیادی در احیای صنعت گردشگری انجام داده و ما میزبان جهانگردی فراوان از کشورهای مختلف هستیم. 

نشست تخصصی توسعه گردشگری ایران و پاکستان در کراچی؛ تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی

شالبافیان افزود: در کنار تلاش دولت‌ها برای ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در حوزه جهانگردی، بخش خصوصی نیز باید نقش آفرینی کند و گام جدی برای کمک به چشم انداز دو کشور برای افزایش مناسبات مردمی از طریق گردشگری بردارد.

وی با اشاره به امضای توافقنامه فرهنگی و گردشگری در جریان بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان که هفته گذشته در اسلام‌آباد برگزار شد، گفت: بخش خصوصی ایران‌ و پاکستان باید از فرصت‌های موجود در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه استفاده و در مهیا سازی زمینه‌های تعمیق ارتباطات مشترک قدم بردارند. 

در ادامه این جلسه شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و تورگردانان جلسات دوجانبه با همتای پاکستانی به ویژه فعالان گردشگری شهر کراچی و ایالت سِند را برگزار کرده و طرفین راه‌های تعامل در بخش‌های مختلف را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. 

رئیس اتحادیه آژانس‌های جهانگردی پاکستان با قدردانی از حضور هیات معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران از آمادگی اعضای اتحادیه و شرکت‌های مختلف پاکستان برای راه‌اندازی تورهای‌ گردشگری و تبادل هیات‌های مرتبط با تورگردانان خبر داد. 

نشست تخصصی توسعه گردشگری ایران و پاکستان در کراچی؛ تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی

«ندیم شریف» با اشاره به مهمان‌نوازی ایرانیان و برخورد صمیمانه مردم در استان‌های مختلف کشورمان با جهانگردان از جمله زائران پاکستانی، افزود: قرابت‌های جغرافیایی و فرهنگی دو کشور همسایه زمینه ساز افزایش گردشگری مذهبی، توریستی و سلامت است. 

وی با ابراز خرسندی از تسهیلات وزارت امور خارجه ایران در صدور روادید و همچنین همکاری سرکنسولگری کشورمان در کراچی، اظهار داشت: اتحادیه آژانس‌های جهانگردی پاکستان آماده فراهم کردن سفرهای گروهی و انفرادی گردشگران پاکستانی به ایران است. 

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به همراهی هیاتی از فعالان بخش خصوصی و دولتی به منظور دستیابی به هدف گسترش روابط گردشگری ایران و پاکستان، مدیریت سرفصل‌های کاری شامل نشست تجاری – تجاری یا B۲B در سه بخش گردشگری سلامت، زیارت و سیاحت و نیز نشست معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور یا  Iran Touirism Road show به شهر کراچی سفر کرده است.

پیشبرد اهداف دیپلماسی گردشگری خارجی و تمرکز بر کشورهای همسایه، گسترش همکاری‌های گردشگری  ایران و پاکستان دستور کار این سفر است.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha